سل یو

سیستم همکاری در فروش فایل

سل یو

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود میزان تأثیر محیط کلان بازاریابی بین الملل بر انتخاب بازار هدف صادرکنندگان سنگ های تزئینی

چکیده استفاده از سنگ های تزئینی در بناها، زیباسازی معابر و به گذشته های دور برمی گردد و بشر از زمانی که امکانات به وی اجازه داد با برش و صیقل کاری از سنگ های تزئینی در زیباسازی بناها و استفاده نمود صادرات سنگ های تزینی نیز از تجارت های مهم است و اکثر کشورها برای بهره گیری از مزایای این صنعت در رقابتی تنگاتنگ بوده اند ایران به عنوان یکی از کشورهای
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
بازدید ها 16
فرمت فایل docx
حجم فایل 3577 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 113
میزان تأثیر محیط کلان بازاریابی بین الملل بر انتخاب بازار هدف صادرکنندگان سنگ های تزئینی

فروشنده فایل

کد کاربری 4723
کاربر

چکیده:

استفاده از سنگ های تزئینی در بناها، زیباسازی معابر و... به گذشته های دور برمی گردد و بشر از زمانی که امکانات به وی اجازه داد با برش و صیقل کاری از سنگ های تزئینی در زیباسازی بناها و... استفاده نمود. صادرات سنگ های تزینی نیز از تجارت های مهم است و اکثر کشورها برای بهره گیری از مزایای این صنعت در رقابتی تنگاتنگ بوده اند. ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم صادراتی، سالیانه مقدار زیادی از این محصول را به کشورهای مختلف جهان صادر می نماید. سه استان اصفهان، فارس و خراسان جنوبی، بیش از 45 درصد ظرفیت تولید و صادرات سنگ های تزئینی را به خود اختصاص داده اند و از استان های مهم و فعال در استخراج و صادرات این محصول در کشور می باشند.

محیط کلان بازاریابی از جمله عوامل غیر قابل کنترل در حیطه بازاریابی و صادرات می باشد. توجه دائمی به محیط و تغییرات آن برای استفاده از فرصت ها و شناخت تهدیدات موجود الزامی است. هرچند تجزیه و تحلیل محیط کلان بازاریابی ضروری است ولی بایستی اشاره شود که به دلیل پیچیدگی، سرعت تغییرات و تأثیر نیروهای مختلف بر یکدیگر کار راحت و آسانی نیست. هر کشوری دارای ویژگی هایی است که بایستی مطالعه شود، آمادگی یک کشور برای پذیرش کالا و خدمات مختلف و جاذبه بازار آن کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل محیط کلان بازاریابی می باشد که عبارتست از: محیط اقتصادی، سیاسی- قانونی و فرهنگی- اجتماعی. با توجه به کاهش سهم ایران از صادرات سنگ های تزئینی در سال های اخیر هدف این پژوهش بررسی میزان تأثیر محیط کلان بازاریابی بین الملل بر انتخابات بازار هدف صادرکنندگان سنگ های تزئینی (مورد مطالعه استان های خراسان جنوبی، فارس و اصفهان) است. برای این منظور سه عامل مهم محیط اقتصادی، سیاسی- قانونی و فرهنگی- اجتماعی محیط کلان بازاریابی بین الملل انتخاب گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آنالیز واریانس، t استیودنت و آزمون تعقیبی توکی استفاده شده است.

نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که متغیرهای کلان محیط بازاریابی بین الملل تأثیر معناداری بر انتخاب بازار هدف دارند و همچنین تأثیر محیط های مورد مطالعه بر انتخاب بازار هدف متفاوت است و در این میان محیط اقتصادی بیشترین تأثیر و محیط سیاسی- قانونی کمترین تأثیر را دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.