سل یو

سیستم همکاری در فروش فایل

سل یو

سیستم همکاری در فروش فایل

نمونه فرم استخدامی

این فرم به شما کمک میکند تا هنگام استخدام افراد مشخصات کامل فردی رزومه وتخصص ویا کلیه اطلاعاتیکه لازم است داشته باشید را شامل میشود
دسته بندی اداری و پرسنلی
بازدید ها 1
فرمت فایل zip
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
نمونه فرم استخدامی

فروشنده فایل

کد کاربری 7731
کاربر

این فرم به شما کمک میکند تا هنگام استخدام افراد مشخصات کامل فردی رزومه وتخصص ویا کلیه اطلاعاتیکه لازم است داشته باشید را شامل میشود.دوستان اگه فرمهای دیگه ایی مد نظر شون بود بگن در اختیارشون میزارم.


پاورپوینت بررسی بناهاى حکومتى

دانلود پاورپوینت بناهاى حکومتى پاورپوینت بناهاى حکومتى بناهاى حکومتى بررسی بناهاى حکومتى معرفی بناهاى حکومتى تحلیل بناهاى حکومتى ارگ بم
دسته بندی معماری
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3306 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79
پاورپوینت بررسی بناهاى حکومتى

فروشنده فایل

کد کاربری 7466
کاربر

پاورپوینت بررسی بناهاى حکومتى در 79 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مقدمه:


در ایران از 5000 هزار سال قبل از میلاد مسیح آثار شهرنشینى وجود دارد.

تپه ها و شهرک هاى ماقبل تاریخ در ایران سیلک در کاشان،گیان در نهاوند، زاغه در قزوین،شوش و هفت تپه در خوزستان

نکات مشترک این شهرها وجود حصارى مرتفع و مستحکم به دور شهر،جهت حفاظت آن در مقابل قواى دشمن


نقش شهرها در جامعه آن زمان :


1. مقر حکومتى
2. مرکز فعالیت هاى غیر کشاورزى
3. مرکز امور مذهبى و ملى
4. محل سکنى افراد غیر کشاورز


مقر حکومتى
پیش از اسلام کهندژ
پس از اسلام ارگ حکومتى


کهندژ داراى دیوارى قطور، اغلب بزرگتر از دیوار خارجى شهر، و خندقى عمیق بوده است.


پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار

پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار در 52 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2074 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار

فروشنده فایل

کد کاربری 7466
کاربر

پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار در 52 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مقدمه:

بازار ایران با ویژگیهای خود همیشه زبانزد جهانیان بوده و نام آن به همه زبانهای جهان در آمده و چنان مشهور شده است که صحنه های بزرگ و چشمگیری در افسانه ها و داستانها به خود اختصاص داده است. تا جایی که اگر مصنفی می خواسته است ایران و ایرانی را در اثر خود توصیف کند نام بازار ایران بر آن می نهاده است. صداقت و درستکاری و وجدان حرفه ای ، پیشه وران ایرانی را وا می داشت که در یک رسته نزدیک به هم دکان بگیرند و هر صنف و دسته ای ، رسته و بازاری خاص را برای عرضه کالاهای مشابه خود برگزینند. زیرا:

1-اعضا اصناف یک حرفه از قیمتها ، نوع جنس و کیفیت آن به راحتی و با سرعت با خبر می شدند.

2- خریداران کالا نیز می توانستند با مراجعه به یک قسمت بازار ، امکان تهیه نیازمندیهای خود ، مطابق با سلیقه و با قیمت مناسب با بودجه خود خریداری کنند.

3- هر صنفی فضای جنبی و احتیاجات خاص خود را نیاز دارد که در مجاور مغازه های آن صنف باشد.

بازار ایران به این ترتیب و با این نظام پای گرفت و مسیر آن معمولاً از دروازه اصلی شهر شروع و به مرکز شهر ختم می شد و گاهی هم ادامه بازار به دروازه دیگر شهر می رسید.


تعریف واژه بازار:


بازار به معنی محل خرید و فروش و عرضه کالاست. واژه بازار بسیار کهن است و در برخی از زبانهای کهن ایرانی وجود داشته است. بازار در فارسی میانه به صورت «وازار» و با ترکیب هایی مانند: «وازارگ» (بازاری) و «وازارگان» (بازرگان) به کار می رفته و در پارتی به صورت «واژار» مورد استفاده قرار می گرفته است.


بازار ایرانی:


بازارها اکثراً در مجاور ارگ حکومتی ، مسجد جامع و میدان اصلی شهر قرار دارند.

در شهرهایی که اماکن مذهبی ، بقاع متبرکه و مقبره ائمه وجود دارد ، بازارها معمولاً در اطراف و مقابل در ورودی آنها ساخته می شد. نمونه آن در ایران در شهرهای ری ، مشهد و قم دیده می شود.

لذا محوطه بازار در موقعیت بسیار مهم و ممتازی قرار گرفته است و نبض اقتصادی شهر را در اختیار دارد و همچنین در ارتباط تنگاتنگ با امور سیاسی و فرهنگی و اجتماعی شهر بود. این مطلب کماکان تا اوایل سده اخیر صادق بوده است.

گاهی دارالحکومه در خود بازار بوده مانند: سرای گنجعلی خان کرمان.

در بعضی موارد ادارات و تاسیسات دیوانی نیز در بازار یا در نزدیکی آن قرار داشته است. مانند: بازار تهران- بازار اصفهان و بازار شیراز و همچنین ساختمانهای دولتی و آموزشی مانند: ضرابخانه- غورخانه و حتی کتابخانه و موزه نیز در مجموعه بازار و یا در مجاور آن واقع بوده است. مانند: بازار تهران.


عناصر و فضاهای بازار:


شامل سه بخش می شود:

1- عناصر و فضاهای شهری و ارتباطی

2- عناصر و فضاهای معماری

3- فضاهای خدماتی و عمومی


پاورپوینت بررسی معماری شیوه رازی

پاورپوینت بررسی معماری شیوه رازی در 54 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
بازدید ها 4
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2248 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
پاورپوینت بررسی معماری شیوه رازی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466
کاربر

پاورپوینت بررسی معماری شیوه رازی در 54 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مقدمه


چهارمین شیوه معماری ایران که همه ویژگی‌های خوب شیوه‌های پیشین را به بهترین گونه دارا می‌باشد، سبک رازی است که از زمان آل زیاد شروع شد. در زمان سلجوقیان به اوج رسید و تا روزگار مغول ادامه یافت. آغاز کار این شیوه هرچند از شمال ایران بود، اما در شهر ری پا گرفت و بهترین ساختمان‌ها در آن شهر ساخته شد. اگرچه در پی غارت شهر به دست محمود غزنوی از میان رفته‌اند. البته توضیح این نکته ضروری است که در اواخر شیوه خراسانی بناهایی داریم که بیشتر به سبک رازی می‌خورد. بنای مقبره‌ی امیر اسماعیل سامانی، مزار ارسلان جاذب و منار ایاز با وجود اشتراک زمانی با شیوه خراسانی از بناهای اولیه شیوه رازی می‌باشند.


مقبره امیر اسماعیل سامانی


ساختمان این بنا در بخارا است که در زمان شیوه خراسانی ساخته شده، ولی همه ویژگی‌های شیوه رازی را دارا می‌باشد. همچنین در آن بکارگیری درخشان آجرنمایان است که به عنوان عنصر اصلی ساخت بنا توان چشمگیر نقش اندازه‌های سطوح تزئینی را به نمایش می‌گذارد. ردیف عمود و افق باریکه‌های آجر تونشستگی و بیرون آمدگی آجرچینی‌ ها بافت زیبای سایه روشن را ایجاد می‌کند که یادآور بافت‌های درهم‌رفته‌ی حصیر و سبدبافی است. در شیوه رازی آجر به عنوان مصالح تزئینی خالق انواع بی‌شمار نقش‌های شکسته و راست خط در سطوح گوناگون بناست. چهارگوشه بیرون نما چهار پیلک دارد و در آن برخلاف شیوه خراسانی، وسواس کوتاه گرفتن ساختمان چندان جدی گرفته نشده است و بلندای آن کم نیست. در گذشته این گنبد دو پوش بود ه که در حال حاضر پوسته زیرین آن باقی مانده است.


آرامگاه ارسلان جاذب


ارسلان جاذب، سپهسالار خراسان در زمان محمود غزنوی بوده است. آرامگاه وی گنبدخانه‌ای دو اشکوبه است در کمرپوش گنبد روزن‌هایی ساخته شده است. گنبد دو پوسته بوده که تنها پوسته زیرین برجای مانده است و این امر از بخش ویران شده آن پیداست. در چپیرسازی آن پس از گوشه‌سازی، هشت پهلو را ژغر یا ژغز به دایره تبدیل کرده‌اند. اینگونه پیشرفته‌ای از [چپرسازی] است و نشان می‌دهد که این فن در گام‌های نخست خود نبوده است. آجرکاری زیر گنبد به گونه‌ زیبایی خفته راسته کار شده است، در نماسازی آجری آن نیز به گونه کله راسته، گل انداز زیبایی پدید آورده شده است.


شیوه رازی در زمان سلجوقیان دچار دگرگونی‌‌ها و پیشرفت‌های مهمی در مساجد شده که بیشتر بر ترکیب گنبد و ردیف ستون‌‌ها و ایجاد ایوانی بزرگ در چهار وجه یک حیات تاکید داشت. ایوان اول در قسمت ورودی و ایوان دوم و سوم در مرکز دو طرف واقع می‌شدند، در حالی که ایران چهارم که نسبتاً ساده بود، در مقابل ورودی که ناگزیر به اتاق گنبد باز می‌شد، قرار می‌گرفت. این اتاق در محراب قرار داشت. از نمونه‌های مساجد در این دوره که به شیوه رازی ساخته شده‌اند، مسجد جامع اردستان، قزوین و اصفهان است.


مسجد جامع اردستان


بخش‌هایی از این مسجد در شبوه خراسانی ساخته شد و در شیوه رازی به یک ایوانه تبدیل شد. این بنا آجرکاری دقیقی دارد. بلندای شبستان آن بسیار زیاد است و با طاق‌های گوناگون آزاد پوشانده‌اند. گنبد آن دو پوسته پیوسته است که به دو روش متفاوت ساخته شده‌اند. ستون‌های شبستان از نخست چهارگوش بوده، سپس هشت گوش شده و پاکار طاق‌ها روی پیش‌آمدگی ستون کار گذاشته‌اند. دارای چهار ایوان است که تاریخ چهار ایوان به این صورت است:

ایوان جنوبی، شمالی، شرقی و غربی که قسمت جنوبی آن در زمان سلجوقیان بیشتر از سایر قسمت‌ها دچار دگرگونی کامل شده در این دوره تنها یک ایوان بزرگ در جبهه جنوبی داشته و بقیه شبستان‌ها و نماهای جبهه‌ها با کمی دخل و تصرف در این دوره شکل اصلی خود را که شبستان‌های ستوندار بوده حفظ نموده و بیش از یک قرن و نیم طول کشیده تا ساختمان چهار ایوان مسجد به اتمام برسد و مسجد به صورت یک مسجد چهارایوانی تجلی یابد. به این ترتیب معماری اسلامی ـ ایرانی در قالب مساجد، کاخ‌ها و مدارس علوم قرآنی گسترش یافت. مساجد اولیه ایرانی تنها یک ایوان داشتند که تقریباً تنها ویژگی نمونه ایرانی بودند، ولی کاخ‌ها و بعدها مدارس دینی، صحنی چهارگوش در مرکز، همراه با یک ایوان در هر یک از چهاروجه داخلی داشتند. این طرح پلیپایی که ریشه‌ های معماری اسلامی ایران را در خود دارد، نخستین بار در سده پنجم در زمان حکومت ملک‌شاه از پادشاهان سلجوقی ظاهر شد.


مسجد جامع قزوین


بخش‌هایی از مسجد جامع قزوین مانند گنبد آن در شیوه رازی به دستور خمرتاش ساخته شد. در شیوه‌های پس از آن هم به ساختمان افزوده شد. ایوان جلوی گنبد خانه در زمان صفویان ساخته شد. گنبد آن یک پوسته است. شنگه روی تیره آن برای ساخت پوسته رویی بوده که بعدها روی همان آهیانه کاشیکاری می‌شود. گوشه‌سازی از نوع سکنج است و شاپرک‌‌های زیر گنبد دارای گره‌سازی است. دیوارهای زیر گنبد با نگاره‌های برگ کنگری که از نگاره‌های ساسانیان است، آذین شده است. با وجود زلزله‌خیز بودن قزوین، ساختمان مسجد استوار بر جای مانده است که ایتن نشان دهنده دقت در نیارس آن است.


پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی

پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی در 146 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2620 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 146
پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466
کاربر

پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی در 146 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

فهرست:


بخش اول:کلیات معماری صفویه

بخش دوم:شهرسازی

بخش سوم: ساخت‌ و سازه‌

بخش چهارم:معماری صفویه

الف -معماری مساجد

ب - مقبره ها ومدرسه ها

ج - معماری کاخ ها

بخش پنجم:تزئینات معماری

آمودها (تزیینات‌ یا الحاقات‌ غیرسازه‌ای‌(

بخش ششم:هنرهای دستی

الف -بافندگی و قالیچه بافی

ب - فرش

ج - نقاشی

بخش هفتم:معرفی آثار شاخص دوره صفویه