دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 29 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 43 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 71 |
بانک و صندوق :
این حساب مخصوص ثبت وجه نقدی است که در مؤسسات برای دریافت ها و پرداخت های نقدی جاری یا پرداخت های نقدی آتی نگهداری می شود در برخی موارد ، وصول وجه نقد از مشتریان اجتناب نا پذیر است و همچنین پرداخت های مؤسسه نیز در برخی موارد باید نقدی صورت پذیرد به همین جهت در برخی از مؤسسات ، شخصی به عنوان صندوق دارد استخدام می گردد و متناسب با حداکثر وجهی که در اختیار او قرار خواهد شد از او تضمین های لازم اخذ خواهد شد لازم به یادآوری است که علاوه بر حساب صندوق که در دفتر کل افتتاح شده ، در صورت تعدد ، حسابهای معین نیز نگهداری می شود یک دفتر مخصوص به نام دفتر صندوق توسط صندوقدار نگهداری می شود که جنبه آماری و اطلاعاتی دارد و از سیستم حسابداری دو طرفه پیروی نمی کند این دفتر دریافت ها و پرداخت های نقدی را بلافاصله ثبت خواهد نمود در پایان هر روز وجه موجود در صندوق شمارش شده ، با دفتر صندوق مطابقت داده می شود تا صحت انجام امور دریافت و پرداخت به اثبات برسد . ج صندوق در دفاتر حسابداری بر اساس اسناد حسابداری تکمیل می گردد بدین صورت که به ازای دریافت های نقدی ، حساب صندوق بدهکار و در مقابل پرداخت های نقدی حساب صندوق بستانکار می شود وجوه نقد ، ضمن آنکه برای معاملات نقدی بسیار اهمیت دارد و در دسترس بودن آن در اسرع وقت از امتیازات این دارایی می باشد به همان نسبت نیز می تواند در معرض سوء استفاده قرار گیرد وبنابر این مؤسسات کوچک مب توانن با اعلام آئین نامه های داخلی نسبت به صحت عمل صندوق اطمینان حاصل نمایند .
فهرست مطالب
لیست حساب های ایران بتون ساز
« دارائیهای جاری »
بانک و صندوق
ح تخواه گردان
ح دریافتنی
حساب ذخیرة مطالبات مشکوک الوصول
اسناد دریافتنی
ح پیش پرداخت
ح سپردة حسن انجام کار
« دارائیهای ثابت »
دارائیهای ثابت مشهود
دارائیهای ثابت نامشهود
« بدهی ها »
بدهی ها
حسابهای پرداختنی
اسناد پرداختنی
پیش دریافت ها
بدهی های بلند مدت
سرمایه
در آمدها
هزینه ها
ح پیمان
ح کارگواهی شده
روشهای متداول حسابداری پیمانکاری
ذخیره لازم برای زیان های قابل پیش بینی
دعاوی و تغییر ناشی از قراردادهای پیمانکاری
تعیین سود پیمان تکمیل شده
انتقال سود بستن حسابپیمان تکمیل شده
محاسبة سود پیمان های ناتمام
الف) محاسبة سود پیمان نا تمام بر اساس مخارج واقعی
ب) محاسبه سود پیمان ناتکمام بر اساس مخارج بر آوردی
نحوة محاسبة پرداخت دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه
نحوه محاسبه استهلاک اموال ، مالیات و تجهیزات
مالیات پیمانکاری
مالیات مقطوع
مالیات بر در آمد پیمانکاری
مالیات مؤسسات پیمانکاری
نحوه نگهداری حسابهای مالیاتی
پیش پرداخت مالیات
مالیات قطعی پیمان ها
ذخیره مالیات بر در آمد
گزارش های مالی
ترازنامه
گزارش های عملیاتی
گزارش پیشرفت کار
صورت حساب سود و زیان
دسته بندی | علوم سیاسی |
بازدید ها | 18 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 341 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 160 |
این پژوهش با موضوع تاثیر رویکرد اعتدالگرائی نخبگان سیاسی بر فرهنگ سیاسی عقلانی شهروندان جمهوری اسلامی ایران به بررسی و تعریف نخبگان سیاسی و رویکردهای آنان از حیث رویکردهای افراط گونه و تفریطمنشانه و سپس با توصیف رابطه ی نخبگان سیاسی با جمهوری اسلامی ایران و بررسی و تبیین آثار فرهنگ سیاسی و مولفه های آن در پی رسیدن به چگونگی ارتباط این مولفه ها و نقش و تاثیرآن ها بر یکدیگر میپردازد، در این پژوهش سعی خواهد شد با استفاده از منابع و ماخذ معتبر در گزینش مطلب به ارتقا پژوهش کمک گردد. این پژوهش با بررسی های تاریخی و علمی در ابعاد سیاسی و اجتماعی تاریخ ایران، از اهمیت مهم اجماع سیاسی نخبگان سیاسی بر شهروندان می باشد که هرجا در طول تاریخ نخبگان سیاسی معتدل اقدام به اجماع نظر دربارهی مسائل نموده اند، شهروندان نیز عاقلانه تر رفتار کرده اند، و رویکردهای افراطی نخبگان سیاسی نیز نتایج عکس در تاریخ سیاسی داشته است.
فهرست مطالب
چکیده. 1
مقدمه. 2
فصل اول: کلیات پژوهش... 3
1-1- بیان مسأله4
1-2- علل انتخاب موضوع6
1-3- پیشینه و سابقه پژوهش6
1-4- پرسش اصلی و بنیادی پژوهش8
1-5- پرسشهای فرعی پژوهش9
1-6- مفروض یا مفروضات پژوهش9
1-7- فرضیه پژوهش9
1-8- مفاهیم9
1-9- متغیرها10
1-9-1- متغیر مستقل10
1-9-2- متغیر وابسته10
1-10- روش پژوهش10
1-11- سازماندهی پژوهش11
فصل دوم: نقش نخبگان سیاسی در جمهوری اسلامی ایران.. 12
2-1- نخبگان سیاسی13
2-1-1- تعریف نخبه سیاسی13
2-1-2- مقوله نخبگان در تفکر سیاسی15
2-1-3- نقش نخبگان سیاسی در تحولات اجتماعی16
2-1-4- نظامهای دموکراتیک و مساله گردش نخبگان19
2-1-5- رویکردهای نخبگان22
2-2- افول اعتدال و پیدایش رادیکالیسم(سابقه تحولات در ایران و جهان اسلام)32
2-3- توصیف رابطه ی نخبگان با حکومت جمهوری اسلامی ایران33
2-3-1- آغاز جنگ و وضعیت نخبگان36
2-3-2- وضعیت نخبگان در زمان اصلاحات و اصول گرا40
فصل سوم: فرهنگ سیاسی ایرانیان.. 49
3-1- فرهنگ سیاسی50
3-1-1- تعریف فرهنگ سیاسی50
3-1-2- تشریح مفهوم فرهنگ سیاسی51
3-1-3- فرهنگ سیاسی ایران53
3-1-4- مؤلفه های فرهنگ سیاسی ایران56
3-1-5- فرایند تحول گفتمانی در فرهنگ سیاسی ایران62
3-1-6- رویکرد اقتدارگرا به حوزه ی سیاست در فرهنگ سیاسی ایران66
3-2- عقلانیت79
3-2-1- تعریف عقلانیت79
3-2-2- تعریف عقلانیت از منظر ماکس هورک هایمر80
3-2-3- عقلانیت در اسلام:80
3-3- قانون مداری80
3-3-1- تعریف قانون مداری80
3-3-2- پیشینه ایرانیان در قانون مداری81
3-3-3- قانون گریزی84
3-3-4- کارکرد قانون، متضمن حقوق مردم یا منافع زمامداران84
3-3-5- پشت پرده قانون مداری85
3-3-6- تفکیک دو اصطلاح، " حکومت قانون " با " حکومت از طریق قانون " :87
3-4- فرهنگ سیاسی و قانون مداری در ایران94
3-4-1- مفهوم حاکمیت قانون95
3-4-2- حاکمیت قانون از منظر تاریخی95
3-4-3- برداشت های متنوع از حاکمیت قانون96
3-4-4- مبانی حاکمیت قانون98
فصل چهارم: تاثیر اعتدال گرایی نخبگان بر فرهنگ سیاسی-عقلانی شهروندان جامعه. 100
4-1- اعتدال گرایی نخبگان و جامعه101
4-2- تحلیل فرهنگ ایرانیان107
4-3- تجربه تاریخی تحولات سیاسی ایران از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون109
4-4- ادبیات جامعه متاثر از هیات سیاسی114
4-4-1- آثار سوء گفتارهای غیرمتعارف سیاسیون بر جامعه114
4-5- تاثیر اعتدال گرایی نخبگان بر فرهنگ سیاسی-عقلانی شهروندان جامعه115
4-6- تحلیل گفتمان اعتدال در جمهوری اسلامی ایران116
فصل پنجم: نتیجه گیری.. 123
5-1- نتیجه گیری124
یافته های پژوهش... 125
پیشنهادات... 126
پیشنهادات پژوهش126
پیشنهادات به محققان آتی126
فهرست منابع.. 127
الف) منابع فارسی127
ب) منابع لاتین134
فهرست جــداول
جدول 2-1-تعریف اعتدال از منظر نخبگان سیاسی و اجتماعی26
جدول 2-2- تیپولوژی ارزشها و کنشهای دو دسته کنشگران مورد بررسی براساس ایدهآل تایب و بری47
فهرست اشکــال
شکل2-1- تعریف عملیاتی مفاهیم گرایش سیاسی و نخبگان سیاسی ایران بر اساس ابعاد، مولفه ها و شاخصها48
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 18 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
دیوان بین المللی دادگستری اصلی ترین رکن قضایی سازمان ملل متحد است. خود این سازمان در واقع یک سیستم است که برای تضمین امنیت و رسیدن به صلح دائمی ایجاد شد.
در جامعه داخلی به واسطه قدمت و وجود حافظه تاریخی و اشتراکات متعدد ، مجموعه ای آرمان و ارزشهای جمعی وجود دارد و قدرت برخواسته و ناشی از این ارزش و آرمانها و آمالهاست. این اشتراکات و باورها و علائق جمعی را community یا گماین شافت می گویند. و نهادها و سیستمهایی که برای دفاع و حفظ و ارتقاء ارزشها بوجود آمده اند را گزل شافت گویند که همان society می باشد. در نظام داخلی از آرمان قدرت بوجود می آید ولی در نظام بین المللی قدرتها سعی می کنند آرمان را پدید آورند. در جامعه بین المللی اول International society بوجود آمد و بعد سعی کردند International community را بوجود آورند International community همان ارزشها و همان نرمهای بنیادین و عمومی هستند. سازمان ملل متحد به عنوان یک سیستم ایجاد شد که امنیت را تضمین کند و بعد به سوی تأمین همیشگی صلح گام بردارد. دولتها در قالب سازمان ملل و سازمانهای بین المللی دیگر شروع کردند به مطرح کردن یک سری ارزشهای بنیادین. و به تدریج این ارزشها از اعتبار و ضمانت اجرا برخوردار شدند و خود دولتها و اراده آنها را متأثر ساختند. جامعه بین المللی در ابتدا متشکل از اجتماع دولتها بود که این د ولتها به عنوان صاحبان قدرت بر آن حاکم بودند و در این جامعه بین المللی همه چیز منوط به اراده این دولتها بود و تمام منابع حقوق بین الملل نیز از اراده دولتها ناشی می شد. اما بتدریج و با گذشت زمان خود همین دولتها به عنوان قدرتهای موجود در جامعه بین المللی تحت تاثیر تحولات سیاسی و اجتماعی در درون کشورها یشان و در کل جامعهء بین المللی شروع نمودندبه صدور قطعنامه و اعلامیه هایی که متضمن دسته ای از ارزشها بود نظیر میثاقین حقوق بشر و اعلامیه جهانی حقوق بشر، اعلامیه 1970؛ اعلامیه هزاره .... با صدور این قطعنامه ها و تلاش برای آموزش و ترویج و اجرای ارزشهای نهفته در آنها، بتدریج در جامعه بین المللی یک توافقی کلی بر روی پاره ای از ارزشها صورت گرفت. هسته اصلی تمام این ارزشها دو نرم بینادین صلح و بشریت است. با پیدایش و قوام یافتن این ارزشها، در جامعه بین المللی یک فضای تنفسی جدیدی ایجاد شد که دولتها در این فضا می بایستی فعالیت نمایند و با هم تعامل داشته باشند. فضایی که بر مبنای احترام به دو نرم بنیادین صلح و بشریت قرار داشت. در این جامعه بین المللی اراده مطلق دولتها به نرمها و ارزشهای بنیادین برخورد کرد و متوقف شد و از اینجا بود که بر اراده دولتها حد ایجاد شد. در واقع نهادهای بین المللی به عنوان International society موجد ارزشهای بین اللملی International community شدند. دیوان بین المللی دادگستری نیز بخشی از سیستم سازمان ملل است و آن نیز باید به عنوان یک بازیگر بین المللی به تحولات روی داده در ساختار سیاسی اجتماعی جامعه بین المللی و برتری یافتن برخی از ارزشها بر اراده دولتها توجه داشته باشد. چون ارزش است که حکم می کند چگونه رفتار کنیم. در ارزشهای آزادی ، برابری، همبستگی، مداراو احترام به طبیعت وجود مردم و ملت است که موج می زند نه قدرت دولت. برای نهادین شدن ارزشها نیازمند ابزار و آیین هستیم و دیوان خودش یکی از این ابزارها است. کار دیوان است که بگوید محتوای نرم افزایش پیدا کرده است دیوان آزمون ارزش افزوده را در مورد ارزشها و فرمها انجام می دهد.
Test added values
ارزشßنرم ß قاعده.
زمان گرچه قابل اثبات نیست اما اصل است، همیشه وجود دارد. زمان هم در تدوین قاعده موثر است و هم در تحول آن؛ پس قاعده تابع زمان یاtime است و قاضی باید به آن توجه نماید.
در تحلیل آرای دیوان نمی توانیم از خودمان چیزی اضافه کنیم بلکه باید دید دیوان چگونه به عنصر زمان توجه داشته و چگونه با بسط یافتن ارزشها برخورد کرده است. توجه دیوان به عنصر زمان و تحول و گسترش ارزشها منجر به پاره ای ساختارشکنی ها توسط دیوان می شود و هنراصلی تحلیل آرا منعکس ساختن و روشن ساختن همین ساختار شکنی ها می باشد. تلاش می شود تحلیل رای دیوان در قضیه اقدامات نظامی و شبه نظامی ایالات متحده آمریکا علیه کوبا در چارچوب چنین پنداری صورت گیرد.
فهرست مطالب
مقدمه
ادعاها و احتجاجات طرفین اختلاف
ادعاهای دولت آمریکا
تغییر و اصلاح اعلامیه پذیرش صلاحیت اجباری دیوان توسط آمریکا
دو جانبه بودن رابطه حقوقی
پذیرش صلاحیت اجباری دیوان و رابطه قراردادی
معاهده مودت، بازرگانی و کشتیرانی بعنوان مبنای صلاحیت دیوان
چگونگی تشخیص عنصر روانی عرف در قضیه نیکاراگوا علیه آمریکا
نتیجه گیری
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 29 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1379 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 65 |
مدل رایانشی بر پایه ی شبکههای بزرگ کامپیوتری مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف تحویل سرویسهای فناوری اطلاعات (شامل سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات، و سایر منابع اشتراکی رایانشی) با به کارگیری اینترنت ارائه میکند. رایانش ابری راهکارهایی برای ارائه ی خدمات فناوری اطلاعات به شیوههای مشابه با صنایع همگانی (آب،برق،تلفن و ...) پیشنهاد میکند. این بدین معنی است که دسترسی به منابع فناوری اطلاعات در زمان تقاضا و براساس میزان تقاضا ی کاربر به گونهای انعطافپذیر و مقیاسپذیر از راه اینترنت به کاربر تحویل داده میشود. معماری رایانش ابری در درجه اول یک معماری مبتنی بر سرویس چند مستاجرهاست. چند مستاجری در دانش رایانه اشاره به شیوه ای در طراحی معماری سیستمهایی است که نرم افزار را به صورت سرویس ارائه میدهند(SaaS[1]). یک سیستم چند مستاجری یک نمونه در حال اجرای برنامه را بین گروهی از اجاره کنندگان (مشتریهای سرویس) به اشتراک میگذارد. به جای اینکه هر کاربر از یک نمونه در حال اجرای برنامه اختصاصی استفاده کند، این نمونه بین چندین کاربر به اشتراک گذارده میشود. در رایانش ابری نیز از معماری چند مستاجری استفاده میشود، به همین خاطر از چند مستاجری به عنوان یکی از مزایای رایانش ابری یاد میشود. در این پروژه قصد داریم، مفهوم چند مستاجری در رایانش ابری، انواع رویکردهای چند مستاجری در رایانش ابری،پایگاه داده چند مستاجری، رویکردهایی برای مدیریت داده را به همراه مزایا و معایب آنها و در پایان برخی از الگوریتمهای تخصیص منابع برای برنامه کاربردی SaaSرا مورد بررسی قرار دهیم.
فهرست مطالب
فصل اول. 10
مقدمه ای بر رایانش ابری.. 10
1-1- مقدمه. 1
1-2- تعریف رایانش ابری.. 1
1-3- ردهبندی رایانش ابری.. 4
1-3-1- معماری ابر. 4
1- 3-2- مدیریت مجازی سازی.. 5
1-3-3- سرویسها5
1-3-4-تحملپذیری عیب.. 5
1-3-5- متعادل کردن بار5
1-3-6- قابلیت همکاری.. 5
1-4- ویژگیهای رایانش ابری.. 6
1-4-1- سرویس خودکاربرمبنای درخواست.. 6
1-4-2- دسترسی گسترده ازطریق شبکه. 6
1-4-3- انبارهسازی منابع. 7
1-4-4- انعطافپذیری سریع. 7
1-4-5- سرویس اندازهگیری شده7
1-5- چالشهای موجوددررایانش ابری.. 7
1-5-1- کارایی.. 8
1-5-2- امنیت وحریم خصوصی.. 8
1-5-3- سیاستهای امنیتی.. 9
1-5-4- قابلیت اطمینان. 9
1-5-5- کنترل. 9
1-5-6- نظارت.. 9
1-5-7- سرویسهای سطح بالا. 10
1-5-8- عدم ایجاد قابلیت همکاری.. 10
1-5-8- توافقنامهسطح سرویس... 10
1-5-9- قفل شدن داده واستانداردسازی.. 11
1-5-10- دسترسپذیری سرویس... 11
1-5-11- معیارها12
1-5-12- هزینهها12
1-5-13- هزینههای پهنای باند. 12
1-5-14- مدیریت تغییرات.. 12
1-5-15- مدیریت منبع و راندمان انرژی.. 12
1-5-16- زمانبندی.. 13
1-6- لایههاوخدمات دررایانش ابر. 13
1-6-1- نرم افزاربه عنوان سرویس... 14
1-6-2- پلتفرم به عنوان سرویس... 15
1-6-3- زیرساخت به عنوان سرویس... 16
1-7- نتیجهگیری.. 17
فصل دوم. 18
مقدمه ای برچند مستاجری.. 18
2-1- مقدمه. 19
2-2- تعریف چندمستاجری.. 19
2-3- چندمستاجری دربرابرچندکاربری.. 20
2-4- چندمستاجری دربرابرچندنمونهایی.. 20
2-5- مشخصات کلیدی ازچندمستاجری.. 21
2-5-1- بهرهوری بیشترازمنابع سختافزاری.. 21
2-5-2- استفاده ارزانترازبرنامهها21
2-5-3- مفیدبودن. 21
2-5-4- کارمرتبط.. 21
2-6- معماری چندمستاجره22
2-7- مدلهای تکامل یافته. 23
2-8-رویکردمفهومی ماژولار برای مهندسی معماریSaaSچندمستاجره24
2-8-1- طراحی ماژولارچندمستاجری.. 24
2-8-2- مدلسازی ماژولار24
2-8-3- تزریق ماژولار24
2-8-4- معماری پیشنهادشده درمهندسیSaaSچندمستاجری.. 25
2-9- نتیجهگیری.. 27
فصل سوم. 28
مدیریت داده چندمستاجری.. 28
3-1- انواع چندمستاجری.. 29
3-1-1- مدل تک شمایی(مدل مشترک)29
3-1-2- مدل چندشمایی.. 30
3-2- رویکردهای مدیریت داده چندمستاجری.. 31
3-2-1- پایگاه داده جداگانه. 31
3-2-2- پایگاه داده مشترک،شماهای مجزا32
3-2-3- پایگاه داده مشترک،شمامشترک.. 33
3-3- انتخاب رویکرد. 34
3-3-1- ملاحظات اقتصادی.. 34
3-3-2- ملاحظات امنیتی.. 35
3-3-3- ملاحظات مستاجر. 35
فصل چهارم. 37
مدیریت منابع نرم افزارهای چندمستاجره37
4-1- مقدمه. 38
4-2- هدف ازتخصیص منابع سیستم برای برنامههای کاربردیSaaSچندمستاجره38
4-3- مدل ریاضی مسئله تخصیص منابع سیستم. 39
4-4- الگوریتم تخصیص منابع سیستم بامستاجرQoSگرا41
4-5- آزمایش وآنالیز. 45
4-7- نتیجه گیری.. 49
فصل پنجم. 50
نتیجه گیری وپیشنهادات.. 50
5-1 نتیجه گیری.. 51
5-2 پیشنهادات.. 52
منابع ومآخذ. 53
فهرست اشکال
شکل1-1- همگرایی فیلدهای تکنولوژی ومشارکت درظهور رایانش ابری.. 4
شکل1-2- نرمافزاربه عنوان سرویس... 14
شکل 1-3- پلتفرم به عنوان سرویس... 15
شکل1-4- زیرساخت به عنوان سرویس... 16
شکل2-1- چهارلایه مدل تکامل یافته SaaS. 22
شکل2-2- معماری پیشنهادشده درمهندسی SaaS چندمستاجر. 25
شکل 3-1- چندمستاجری بااستفاده ازمدل تکشمایی.. 28
شکل 3-2- چندمستاجری بااستفاده ازمدل چندشمایی.. 29
شکل 3-3- پایگاه داده جداگانه برای هرمستاجر. 30
شکل 3-4- مجموعه مجزا ازجداول دریک پایگاه داده مشترک برای هرمستاجر. 31
شکل 3-5- تمام مستاجران مجموعه یکسان ازجداول رابه اشتراک میگذارندویک ID مستاجرهرمستاجررابه ردیفهای یکه صاحب آن است،اختصاصمیدهد.32
شکل 3-6- مقایسه هزینه بین رویکردمجزاورویکردمشترک.. 33
شکل 3-7-عوامل تاثیرگذار ملاحظات مستاجردررویکرد مجزاو رویکردمشترک.. 35
فهرست جداول
جدول4-1- کیفیت نتایج از 2 الگوریتم. 46
جدول 4-2- زمان اجرای 2 الگوریتم. 47
جدول 4-3- سیاست انتخاب از2 الگوریتم. 48
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 28 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 221 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 104 |
هدف از این تحقیق بررسی تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی بوده است . بدین منظور از بین دانش آموزان دختر دبیرستانی ارجاع داده شده به مراکز مشاوره آموزش و پرورش شهر شیراز تعداد 20 نوجوان ناسازگار به طور تصادفی در گروه کنترل و 20 نوجوان ناسازگار در گروه آزمایش قرار داده شدند سپس با استفاده از پرسشنامه شخصیت سنج کالیفرنیا (CTP) فرم 16-9 ساله دو گروه مورد پیش آزمون قرار گرفتند به اعضای گروه آزمایش مهارتهای ارتباطی آموزش دادهشد. در خاتمه آموزش پس آزمون سازگاری مجدداً اجرا گردید .نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که آموزش مهارت های ارتباطی نتوانسته است سازگاری اجتماعی کلی دانش آموزان گروه آزمایش را نسبت به گروه کنترل بطور معناداری افزایش دهد (P>0/05).در شاخص های قالب های اجتماعی، مهارتهای اجتماعی، گرایش ضداجتماعی، روابط آموزشی و روابط اجتماعی تفاوت معنی داری در نمرات پیش آزمون- پس آزمون افراد گروه آزمایش دیده نمی شود ولی در شاخص روابط خانوادگی این تفاوت معنا دار است.
کلمات کلیدی : مهارت های ارتباطی ، سازگاری ، سازگاری اجتماعی ، دختران دبیرستانی
فهرست مطالب
چکیده ……………………………………………………...………………….…. 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه………………………………………………...…………………….…. 3
1-2 بیان مسئله ………………………………………………..........................……5
1-3 ضرورت انجام پژوهش…………………………………………………........…….8
1-4 تعاریف متغیرها…………………………...……………….........………………10
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی
مقدمه………………………………………………………....................….....…13
2-1 مبانی نظری ………………………......…………………………………..……13
2-2-عواملمؤثردربروزاختلالاترفتاریدردوراننوجوانی…………..........………..……24
3- 2- مفهومسازگاری…………………………………………...……..……...……28
2-4 انواع سازگاری…………………………………………...…………...……40
2-5 مهارتهای ارتباطی……………………………………………...………...……51
2-6- پیشینه پژوهش در خصوص مهارت های ارتباطی و سازگاری………....……………...…56
2-7 فرضیه پژوهش …………………………………………......………………61
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 مقدمه…………………........................…………………………....…………63
3-2 روش پژوهش…………………………………………..................……………63
3-3 جامعه آماری و نمونه پژوهش………………………………...……....……………63
3-4ملاحضات اخلاقی پژوهش……………….........…………………......……………64
3-5 ابزار و روش گردآوری اطلاعات………………………………........………………64
3-6 ابزار پژوهش……………………………………………….......………………65
3-7 تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………….......……68
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
مقدمه…………………………………………...............………….......…………70
4-1- فرضیه اصلی پژوهش…………………….....…………………......……………70
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1- مقدمه……………………………………………….............………………75
5-2.بحث ونتیجه گیری ………………………………………......…………………75
5-2-1.شاخص مهارت های اجتماعی……………………………….......………………78
5-2-2.شاخص گرایش ضداجتماعی……………………………………………………79
5-2-3.شاخص روابط خانوادگی………………………………......………………….80
5-2-4.شاخص قالب های اجتماعی……………………………………………………81
5-2-5.شاخص روابط آموزشی……………………………….…………………..……81
5-2-6.شاخص روابط اجتماعی ……………………………………………...….……82
5-3.نتیجه گری کلی از تحقیق……………………………………………..………… 83
5-4.پیشنهادات…………………………………………………………...........……84
5-5- پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی.…………..…………..………………………84
5-6 محدودیت های پژوهش…………………........….…........………………………85
منابع
منابع فارسی ……………...............……………...................................…………87
منابع انگلیسی ……………...............……………...................................…………93
چکیده انگلیسی………...............…….......………...................................…………95
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول1-2:شاخص سازگاری در مطالعات مختلف29
جدول 1-4: میانگین، انحراف استاندارد ونتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه نمرات آزمودنی های گروه آزمایش و کنترل در پیشآزمون ابعاد سازگاری اجتماعی71
جدول2-4 نتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه دو گروه آزمایش و کنترل برحسب نمرات پس آزمو.. 72
3-4 نتایج آزمون تحلیل کوواریانس جهت مقایسه دو گروه آزمایش و کنترل در نمرات پس آزمون با کنترل اثرات نمرات پیش آزمون72
جدول 4-4 نتایج تی وابسته جهت مقایسه نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش در ابعاد سازگاری اجتماعی73