دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 14 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
*مقاله درمورد ثبت دفتر روزنامه حقوق و مزایا*
ثبت دفتر روزنامه حقوق و مزایا :
شرح مبلغ جزء بدهکار بستانکار
سطح 2 سطح 1
پرداختی بابت حقوق و مزایای اسفند ماه
کارکنان شهرداری به موجب لیستهای
تنظیمی پیوست به شرح ذیل می باشد :
وظیفه خدمات اداری وسایر : 434350
هزینه ماده 1 5456
ردیف 10101 578
ردیف 10102 218
ردیف 10103 326
ردیف 10104 473
هزینه ماده 2 93651
ردیف 10201 906
ردیف 10202 461
ردیف 10203 762
ردیف 10204 623
ردیف 10209 821
ردیف 10210 104
هزینه ماده 17 48904
ردیف 10175 48904
هزینه ماده 9 3465
ردیف 40191 3465
وظیفه خدمات شهری : 732875
هزینه ماده 1 675232
ردیف 10102 3720
ردیف 10103 1943
ردیف 10104 6385
هزینه ماده 2 387540
ردیف 10202 6735
ردیف 10203 6754
ردیف 10204 7902
ردیف 10209 7213
ردیف 10210 4890
هزینه های عمرانی : 674758
حساب پرسنلی 674758
برنامه عبور و مرور شهری : 95421
پروژه زیرسازی و آسفالت معابر 95421
سایر هزینه ها 4627
هزینه های عمومی عمرانی 62884
حساب پرسنلی عمرانی 62884
بدهکاران 94320
بیمه عمر و حوادث 63832
بدهکاری آقای ... 2109
بدهکاری آقای ... 5432
بدهکاری آقای ... 4737
بدهکاری آقای ... 8284
مساعده 35000
آقای ... 7321
آقای ... 4357
کسورات 54000
بیمه درمان 8364
مالیات 4300
تامین اجتماعی 2365
بازنشستگی 8324
پس انداز کارمندان 9084
پس انداز شهردار 342
بستانکاران 54342
صندوق بسیجیان 5632
بانک جاری 210214 216688
چک شماره 5840 216688
1) تعریف مال:
چیزی که قابل تملک ،مبادله و ارزش باشداصطلاحآمال گفته میشود.به موجب آیین نامه اموال دولتی((کلیه
اموال منقولی که در تصرف مالکانه وزارتخانه یا موئسسه ))دولتی بوده یا به نحوی به تصرف مالکانه آنها
در آید،به عنوان اموال دولتی محسوب میشود.
2)اموال غیر منقول:
اموالی که غیر قابل حمل وانتقال باشد،به نحوی که حمل وجابجایی آن موجب خرابی آن مال گردد اموال
غیر منقول نامیده میشود.مانند ساختمان،پل،کارخانه و…
3)اموال منقول:
اموالی که نقل آن از محلی به محل دیگر بدون اینکه لطمه ای به آن وارد آید امکان پذیر باشد،در ردیف
اموال منقول قرارمی گیرد.
به موجب همین آیین نامه اموال منقول به دو نوع تقسیم میشود:
الف)اموال مصرفی : شامل اموالی است که بر اثراستفاده جزیی یا کلی از بین می رودمانند مواد مصرفی
،خوردنی و…
ب)اموال غیر مصرفی :
شامل اموالی است که بدون تغییر محسوس واز دست دادن مشخصات اصلی بتوان آن را مکرر مورد
استفاده قرار داد.
اموالی که به علت کمی قیمت ارزش نگاهداری حساب اموالی نداشته باشد ،مانندمصالح ولوازم یدکی
اتومبیل در ردیف اموال مصرفی محسوب میشود.
اموال در حکم مصرفی اغلب با اموال دیگر غیر از خود مورد استفاده قرار می گیرند مانند لوازم یدکی.
4) ذیحساب ووظایف آن:
ذیحساب مآموری است که به موجب حکم وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور اعمال نظارت وتامین
هماهنگی لازم در اجرای مقررات مالی ومحاسباتی در وزارتخانه ها یا مؤسسات و شرکتهای دولتی و
دستگاههای اجرایی محلی و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی به این سمت منصوب میشود.
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 17 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
*مقاله درمورد تولیدات و استفاده از مواد زائد*
بخش اول:
تولیدات و استفاده از مواد زائد:
درفرایند خمیرکاغذ سازی که خمیر کاغذ مکانیکی، شیمیایی و نیمه شیمیایی به اندازه کافی تولید می شود تا جواب گوی نیاز قاره امریکای شمالی باشد، مواد زائد شمیایی زیادی نیز تولید خواهد شد که یا باید به محصولات مفید تبدیل شود یا دور ریخته شوند. در بین مواد زائددور ریختنی پوست درخت بیشترین مقدار را دارد که از نظر اقتصادی نیز بسیار مشکل میباشد. روش قابل قبول دور ریختن مواد زائدنباید به صنعت دیگر یا جامعه آسیب برساند و ترجیحا" باید باعث کمک و بهتر شدن جامعه شود .
مقدار لیگنین حل شده میتواند به طورساده ای ازساخت خمیر کاغذ محاسبه شود . در هر تن خمیر کاغذ رنگبری شده، مقداری حدود 6/.تن لیگنین زائد تولید میشود که یا باید به فاضلاب برود ویا به عنوان سوختی کم ارزش استفاده شود،در سال آینده ،میزان لیگنین زائد کانادا به12 میلیون تن در سال میرسد. اگر روشی پیدا شود که این مقدار لیگنین را به مادۀشیمیائی قابل استفاده تبدیل کند ، برگشت بودجه خرج شده بسیار بالا خواهد بود. لیگنین که به عنوان سوخت ارزشی حدود 5 دلار در یک تن دارد چیزی حدود 150 تا 250 دلار در تن به عنوان مادهء شیمیایی مفید تلقی میگردد که سالانه 3 میلیون دلار خواهد شد . اما مشکلات تکنیکی در این تبدیل وجود دارد که کاربرد را بسیار پیچیده میسازد .
تکنیکی که هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد و هم اجازه دهد که سریع مواد زائد به محصول مفید تبدیل شوند و وارد بازار شوند در زیر آمده است .تجهیزات لازم برای دور ریختن مواد زائد طراحی و به کارگرفته شده اندبیشتر آنها بصورت سوزاندن و به شکل بخار درآوردن است .این به تنهائی یک فرایند حاشیه ای است .اگر چه (این اولین تجربه کارخانه های ابتدائی در آمریکا بود که کلسیم سولفیت دار رامیسوزاندند)تحقیق روی موادی که بدنبال آن در مراحل مختلف تولید میشود ادامه دارد . محصولاتی که در نتیجهء این تحقیقاتی تولید میشوند، تست شده و روانه بازار توسعه میشوند.
بدون توجه به زمان لازم برای توسعه بازار، اقدامات اولیه برای آماده سازی موادی برای کوره انجام شده است و این در حالیست که پرسنل با مشکلات مربوط به تبخیر، خشک کردن ، پرداخت و غیره در کنار مسائل دیگر مثل حل مشکل آلودگی بخار تولید شده در محیط آشنا هستند و در صدد حل این مشکل برمی آیند . با استفاده از روشهای تدریجی بازارها پر میشوند وهنگامیکه آنها توسعه می یابند تغییراتی که در پی آن می آ یند مشکل تفکیکی جدی را ایجاد نمیکنند
زیرا سوزاندن و دیگر تسهیلات دورریختن مواد زائد همیشه وجود دارد در مورد ULPHIT SPENT LIQUOR)SSL S )کارخانه بازاری در طی چند سال تو سعه یا فت که در آن مایع اضافی سوخته نمی شد به استثناء زمان های نامناسب و افزایش کیفیت در تهیه درختان به مشتریان این اجازه را دارد که از مایع مصرفی کارخانه های دیگر برای موارد مفید تر استفاده کنند.
بازیابی مواد شیمیایی دلیل اصلی سوزاندن مایع مصرفی در محلول سولفات در فرایند خمیر سازی کرافت می باشد .
لیگنین گرفته شده در مرحله نهایی برای ساخت تخته لایه و تخته چند لایی استفاده می شود .
دو محصولی که در حال حاضر برای صنعت ساخت کرافت مهم است ومعمولا اگر مقدار آنها در مایع مصرف کرافت بالا باشدقابل بازیافت میباشد.روغن تال وتربانتین هستند.این دو محصول در این نوشته به اختصار توضییح داده شده اند. الکل، وانیلین ، اسید اکسالیک ولیگنو سولفوناتهای مختلف از مایع سولفیتی مصرفی در گیاهان مختلف ساخته می شوند . انواع مختلف تخته ها، الیاف سوختنی گیاهی ،مغزی های کاغذ وروکشها از مراحل مختلف ساخت کاغذ یا خمیر کاغذ و مواد زاید آن گرفته می شوند.این توضیحات به طور عموم داده شده استو برای مطالعه بیشتر به دانشجویان علاقمند توصیه می گردد که به فهرست نگاه کنند.
البته مواد شیمیایی دیگری در مایع مصرفی زاید ساخت خمیر کاغذ یافت می شود.فورفورال مستقیما از پنتوازهای چوب یا به طور غیر مستقیم از زایلوز به میزان25 تن در روز از یک کارخانه با ظرفیت 500 تنی تولید میشود متانول ، قندهای چوب ، کلرین و هیدروژن به میزان کمتری تولید میشوند .
پوستهء درختان با مواد زائد دیگر کارخانه ها در گذشته مواد کم ارزش محسوب می شدندو به عنوان یک مادهء زائد سوزانده می شدند . مطالعه و تحقیقات اقتصادی و آگاهی از آلودگیها آب و هوا منجر به توسعه و پیشرفت در زمینه استفاده بهتر از پوسته درختان شد که شامل :1- منبع سوختی برای تولید بخار(به فصل 6نگاه کنید )
2-منبع تاننها هستند که از طریق سوزاندن و بیرون کشیدن آب پوست درخت بازیافت میشونند .
3-برای تبدیل به لاشبرگ، مواد افزودنی به خاک (کود ) ،مواد افزودنی روغنی و فضولات حیوانی و ماکیان.
استفاده های دیگر برای گونه های محدود و کم شامل استفاده از پوست درخت صنوبر در ساخت سقفهای نمدی ، استفاده از پوست درخت صنوبر برای ساخت کاغذهای روکش یا مقوا کم قیمت و یا استفاده از پوست درخت صنوبر وbalsam firبرای ساخت مواد گرمازا .
شاید اولین استفاده های پوست درخت در کاغذ سازی روشهای چینی قدیمی بودند که از پوست درخت توت استفاده میکردند و یا روشهای سنتی درشمال تایلند با استفاده از broussonetix papyri era . اگر چه تحقیقات و توسعه در این زمینه استمراری است و استفاده های مختلفی از پوسته درخت به استثناءسوزاندن آن به مرحله تجاری (1968) رسیده اند .
یک استثناء تولید در یک درخت در ایالات متحده در لاشبرگ میباشد . گردبینه های خمیر چوب از کاج و پهن برگان (oak و gum )و چوب پنبه در سه درام پوست کننده جداگانه گذاشته میشود و به طور جداگانه در چکشهای آسیابی خرد شده و مخزنهای مجزا فرستاده میشوند . در این مخزنها به مخزن های دیگر دارای چکشهای آسیابی انتقال داده شده و برای خشک تر شدن و کاهش رطوبت از 10تا 12 درصد کاهش رطوبت استرلیزه میشوند . این مرحله سرد است و هوایی که از غربالهایی که در حال تکان خوردن است میگذرد مواد را طبقه بندی می کنند . یک غربال برای لاشبرگ استفاده میشود و غربال بعدی برای کود خاک و غربالی که از سوراخهای ریزتر تشکیل شده برای گرفتن روغن و مواد پذیرفته شده برای کودهای حیوانی و پرندگان استفاده میشود.
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 18 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
*مقاله درمورد تفکر استراتژیک*
تفکر استراتژیک
مدیران همواره با واژه های «مبهم» و «چندمعنای» ادبیات مدیریتی مواجه بوده اند. تبیین این واژه هـــــا می تواند در شناخت و بهره گیری بهتراز مباحث نظری سودمند باشد. استــــراتژی یکی از این زمینه هاست که با واژه هایی همچون برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت استراتژیک، تفکر استراتژیک و... انباشته شده است. هریک از این واژه ها خود گرفتار چند تعبیری و چند گونه نگری است. مایکل کازامانو و کنستانینوس مارکیدس (M.CUSUMANO & C.C- MARKIDES-2001) در مقدمه کتاب خود می نویسند: «فقدان یک تعریف همه پذیر، زمینه را برای هجوم تعابیر جذاب و عبارات باب روز گشوده است و این امر بر ابهام ما در مورد اینکه استراتژی چیست و یا چه باید باشد می افزاید».(1) تعجبی نیست که نشریه اکونومیست در مقاله ای ادعا می کند: «هیچکس به راستی نمی داند که استراتژی چیست؟»ایـــن مقاله به رویکرد تفکر استراتژیک می پردازد. زیربنای این مقاله، مقاله قبلی ما با عنوان «رویکردهای نوین استراتژی(2)» است که در اینجا بخش مهمی از آن، یعنی «تفکر استراتژیک» موردبررسی کاملتر و گسترده تری قرار می گیرد. در این بررسی ضرورت تفکر استراتژیک و مزیتهای آن، ماهیت و کارکرد آن و درنهایت یک الگوی مفهومی برای این شیوه تفکر تشریح می شود. منظور اصلی مقاله تنها تبیین این رویکرد مهم مدیریتی نیست بلکه آنچه امید داریم در انتهای مقاله حاصل شود شکل گیری مجموعه ای از مؤلفه های دیدگاهی پیرامون محیط کسب و کار است. دیدگاهی که می تواند اثربخشی مدیران را توسعه بخشد.
اگر رویکردهای «نوین» استراتژی نبود، امروز استراتژی (همچون بسیاری از مفاهیم دیگر مدیریتی) به تاریخ ادبیات مدیریتی سپرده شده بود. دلیل این امر عدم تطابق ماهیت رویکردهای «کلاسیک» استراتژی با محیط کسب و کار امروز است. محیط کسب و کار امروز با ویژگیهایی همچون تغییرات پیچیده و غیرخطی، تحولات ناپیوسته و جهشی، تغییرات پی درپی پارادایم ها و رقابت بدون حیطه بندی قابل تعریف است و این خصوصیات صحت پیش بینــی محیط آینده را به شدت تضعیف می کند. در یک نظرسنجی که در سال 1984 توسط نشریه اکونومیست از 16 نفر شامل وزرای اقتصاد، دانشجویان دانشگاه هاروارد و رؤسای شرکتهای چندملیتی درمورد پیش بینی ده سال آینده صورت گرفت، بیش از 60 درصد پیش بینی ها با خطای زیادی همراه بود
(3) آنان با تمام تخصص و تجربیات خود نتوانسته بودند پیش بینی های صحیحی از قیمت نفت، مقایسه اقتصاد سنگاپور با استرالیا و دیگر موارد سوال را ارائه دهند. مبنای برنامه ریزی استراتژیک، پیش بینی محیط (فرصتها و تهدیدات) آینده است و در جایی که بین پیش بینی (در زمان برنامه ریزی) و واقعیت (در زمان اجرا) تفاوت زیادی وجود داشته باشد، اثربخشی آن از بین می رود. برنامه ریزی استراتژیک به محیطی باثبات و پایدار، عوامل محیطی در تعادل با تغییرات پیوسته، کنش و واکنش قابل فهم و قابل پیش بینی نیاز دارد و در فقدان چنین شرایطی از کارکرد موثر بازمی ماند. شرایط محیط امروز کسب و کار برای برنامه ریزی استراتژیک مناسب نیست:
1 - در برنامه ریزی استراتژیک، کار براساس داده های محیطی و داخلی شکل می گیرد، بدون اینکه سنجیده شود که این داده ها تا چه اندازه معتبر و قابل تکیه هستند. در شرایط پیچیده کسب و کار امروز فهم صحیح و کامل محیط، کاری دشوار و در بسیاری موارد ناممکن است: براساس تجارب گذشته بروز بحران در منطقه خاورمیانه سبب افزایش بهای نفت می شود. چرا در دوران حمله آمریکا به کشور عراق بهای نفت سقوط کرد؟
در آغاز ظهور تکنولوژی ضبط تصویر بر روی نوار، دو استاندارد وی-اچ-اس (نوار بزرگ) و بتاماکس (نوار کوچک) وجود داشت. استاندارد دوم در مواجهه با رفتار بازار از بین رفت. چرا مخترع استاندارد بتاماکس (سونی) این رفتار را به درستی درک نکرده بود؟
امروز شرکتهای بنز و بی.ام.و بر روی دو تکنولوژی متفاوت از خودروهای هیدروژنی کار می کنند. درعمل یکی از دو تکنولوژی با نیاز مشتری تطابق بهتری داشته و دیگری را به حاشیه و یا خارج از بازار می راند. چه کسی می تواند به درستی تشخیص دهد رفتار بازار کدام تکنولوژی را موفق و کدام یک را حذف خواهدکرد؟
2 – اســـــاس برنامه ریزیهای استراتژیک پیش بینی روند امور است، ولی تغییرات ناپیوسته مانند تحولات تکنولوژیک، اجتماعی و یا سیاسی قابل پیش بینی نیستند. امروز تکنولوژی لوحهای فشرده تصویری (VIDEO COMPACT DISC-VCD) تکنولوژی ضبط تصویر بر روی نوار و بازارهای مربوطه را تحت فشار قرار داده است. هر نوع برنامه ریزی که ده سال پیش (قبل از ظهور این تکنولوژی) برای بازار دستگاههای ضبط و پخش نوارهای ویدیویی انجام شده باشد امروز بی اعتبار است. بسیاری از برنامه ریزیهای امروز نیز ممکن است با ظهور تکنولوژی های جدید به سرنوشت مشابهی دچار گردد.
3 - مبنای برنامه ریزیهای استراتژیک «تحلیل» داده هاست و این شیوه تفکر (تفکر همگرا) فاقد قدرت لازم برای «خلاقیت» (تفکر واگرا) به عنوان درونمــایه اصلی استراتژی های تحول بخش است. هنری مینتزبرگ (H.MINTZBERG) در مقالات خود مکرراً به این واقعیت اشاره دارد که برنامه ریزیهای استراتژیک به دلیل ماهیت تحلیلی خود «برنامه» ایجــاد می کنند و نه استراتژی و آنچه استراتژی ها را اثربخش می سازد سنتز خلاقانه است.(4)
4 - برنـــــامه ریزی های استراتژیک نوعی مدل سازی از دنیای واقعی است که با پردازش اطلاعات مربوط به عوامل مهم داخلی و خارجی، استراتژی را فرموله می کند. محیط پیچیده کسب و کار امروز نمی تواند توسط الگوهای ساده خطی به درستی مدل سازی شود و این امر صحت استراتژی حاصل را مورد سؤال قرار می دهد. یان ترنر (I.TURNER) استاد دانشگـاه برونل (BRUNEL) دراین خصوص می گوید: «قابلیت ما در پیش بینی آینده محدود است، زیــــرا حتی یک تغییر کوچک در پدیده های به ظاهر بی ارتباط، می تواند به تغییرات عمده ای در کل سیستم منجر شود. چگونه هنگامی که دنیا درحال تغییرات سریع و غیرقابل پیش بینی است و کنترلی بر منابع حیــــــاتی موردنیاز وجود ندارد، سازمانها می توانند استراتژی را فرموله و پیاده کنند»؟ (5) الگوهای برنامه ریزی استراتژیک با انتخاب برخی از عوامل (محیطی و داخلی) و رهاسازی سایر عوامل به ظاهر بی اهمیت روش «جـــزءنگری» (REDUCTIONISM) را دنبال می کنند و بدین لحاظ برای مدل سازی تغییرات غیرخطی کسب وکار امروز مناسب نیستند.
در مقابل تنگناهای برنامه ریزی استراتژیک، برای محیط کسب و کار امروز «تفکر استراتژیک» پیشنهاد شده است. تفکر استراتژیک رویکردی است که مبتنی بر اصول استراتژی، تفکر واگرا و خلاقانه را برای خلق یک استراتژی ارزش آفرین توصیه می کند. تفکر استراتژیک بیش از جنبه های فرایندی و متدولوژیک به استراتژی به عنوان یک هنر نگاه می کند.
این دو رویکرد (برنامه ریزی و تفکراستراتژیک) به دو انتهای طیف مکاتب دهگانه استراتژی تعلق دارند.(6) برنامه ریزی استراتژیک جزو مکتب «طرحریزی» است که در محیط قابل شناخت و قابل پیش بینی اثربخش است و تفکر استراتژیک با مکتب «یادگیری» تعریف می شود که برای محیط غیرقابل درک و پیش بینی مناسب است. بدین ترتیب «تفکر استراتژیک» در محیط پرتحول و غیرقابل پیش بینی امروز رویکرد مناسب «راهبری» سازمان شمرده می شود. رویکردی که می تواند سازمان را نسبت به رقیب برتری بخشد و سهم بیشتری از منافع بازار را نصیب آن سازد. آدریان اسلوتسکی (A.SLYWOTSKY) در کتــــاب خود با عنوان «مهاجرت ارزش» می نـویسد: «بسیاری از اوقات، یک شرکت تازه وارد و کوچک با یک استراتژی نوآورانه و قوی، همـــه منافع یک صنعت را از آن خود می سازد».(7) تفکر استراتژیک یک مهارت حیاتی مدیریت در هزاره جدید است. مهارتی که لازمه توانمندسازی سازمان برای بقا و رشد در محیط به شدت رقابتی امروز است.
«تعریف» ابزاری برای معرفی مفاهیم و رویکردهاست، ولی معرفی «تفکر استراتژیک» ازطریق تعریف آن کاری کم ثمر است. علت این امر در پیچیدگی مفهومی این رویکرد نهفته است. تعاریف متعددی که برای تفکر استراتژیک ارائه شده هریک به جنبه هایی از این رویکرد توجه داشته اند، هرچند هیچ یک تمامی ابعاد را در برندارند. در چنین شرایطی بهتر است برای معرفی به جای تعاریف، به ماهیت و ویژگیهای تفکر استراتژیک پرداخته و بدین ترتیب تلاش شود تا نمای صحیحی از این رویکرد تصویر گردد.
از دیدگاه ماهوی تفکر استراتژیک یک «بصیـــرت و فهم» است. این بصیرت کمک می کند تا در شرایط پیچیده کسب و کار
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 22 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
دولت که نهاد اصلی و پایه در هر سیستم سیاسی است زمینه اصی عملکرد بودجه میباشد برحسب تحولاتی که در زندگی اقتصادی جوامع روی داده حدود و وظایف دولتها هم تغییر کردهاست.
هرقدر دولتها در برابر جامعه وظایف بیشتری را عهدهدار گردند به همان نسبت مالیه عمومی و بودجه اهمیت بیشتری پیدا کردهاست و دامنة قوانین مالی وسیعتر میگردد، هنگامی که گروهی از افراد شیوه دفاع خود را در غالب سازمان متشکل کردهاند دولت پا به عرصه وجود نهادهاست.
فهرست مطالب
فصل اول
کلیات بودجه و نقض دولت در اقتصاد
دوره ابتدایی( سیستم فئودال)
نقشهای دولت( اهداف سیاستگذاری بخش عمومی)
منشاء اصطلاح بودجه
تاریخچه بودجه
تاریخچه بودجه در ایران
ضرورت بودجه و بودجهنویسی
اهمیت بودجه
نیاز بودجهبندی در سازمانها
فصل دوم
اصول بودجه
نظریههای مختلف در خصوص تعامل بودجه
نقشهای چهارگانه دولت
فصل سوم
ارتباط بودجه با اقتصاد کلان
تعادلهای اساسی اقتصادی
نمودار سیاست انطباقی
فصل چهارم
ارتباط بودجه با برنامهریزی اقتصادی در کشورهای در حال توسعه
برنامه اقتصادی کشورها
فصل پنجم
مراحل بودجه، دور بودجهای یا چرخه بودجه و سیکل بودجه
سیکل بودجه
فصل ششم
روشهای پیشبینی درآمدها و هزینهها
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
بازدید ها | 39 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3000 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به کارآموزان با توجه به مهارتهای مورد نیازشان، آموزش داده میشود. دورههای کارآموزی شامل مشاغل صنعتی و یا آموزش به افرادی که به دنبال مجوز برای فعالیت در یک حرفه هستند، میشود. کارآموزان، مهارتهای مورد نیاز در پیشه خود را در دورههای کارآموزی میآموزند. معمولا بیشتر آموزشهای دورهٔ کارآموزی، در حین کار برای یک کارفرما -که آموزش کارآموز را برعهده دارد- انجام میگیرد؛ در عوض آن، کارآموزان نیز پس از کسب مهارتهای لازم، برای مدت معینی که بر روی آن با کارفرما به توافق رسیدهاند، کار خود را در محل، ادامه میدهند. به منظور پیشرفت بیشتر در دورهها، آموزشهای نظری نیز در آنها گنجانده میشوند که به شکل رسمی در دورههای ۴ الی ۶ ساله، در محل کار و همچنین در آموزشگاههای فنی و حرفهای یا دانشگاهها، در حالی که همزمان زیر نظر کارفرما هستند، انجام میگیرد.
کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۰۳۹۲ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۲)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. ساخت و توسعه خطوط ریلی در ایران توسط معاونت ساخت و توسعه راه آهن انجام میپذیرد. نگهداری و تعمیر و همچنین بهرهبرداری از این شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران میباشد.
پیشینه احداث و بهرهبرداری موفق اولین راهآهن در ایران به سال ۱۸۸۶ میلادی با احداث خط راه آهن محمودآباد (سواحل جنوبی دریای مازندران) به آمل برمیگردد. این طرح اگرچه در نظر بود تا تهران ادامه یابد، ولی با کارشکنیهای پیمانکارهای بلژیکی به شکست انجامید و خطوط آن، برچیده و برای احداث تلگراف استفاده شد. در سال ۱۸۸۲ (میلادی) و ۱۲۶۱ شمسی خط تراموایی بین تهران و شاه عبدالعظیم به طول ۸۷۰۰ متر کشیده شد. عرض این راه آهن یک متر بود و به وسیله مسیو بواتال فرانسوی اجرا شد و بعدها به یک بلژیکی واگذار شد.
در ۹ نوامبر ۱۸۹۰ ناصرالدین شاه قاجار پیماننامهای با روسیه تزاری امضا کرد که ایران را از ساخت راه آهن تا ده سال باز میداشت. این محدودیت در دسامبر ۱۸۹۹ برابر با شروط وام ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ فرانکی روسیه با دستخط مظفرالدینشاه برای ده سال دیگر تمدید شد.
فهرست مطالب
گزارش کارورزی راه آهن... 1
پیشگفتار. 1
میزان رضایت دانشجو از این دوره. 1
فصل اول
مقدمه
مقدمه.. 3
راه آهن سراسری... 4
تکمیل خطوط ریلی... 4
ساخت و توسعه خطوط ریلی... 5
بهرهبرداری... 5
فصل دوم
معرفی محل کارآموزی
چشم انداز. 8
ماموریت سازمان... 8
نمودار تشکیلاتی... 9
ادارات کل و دفاتر ستادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران :9
فصل سوم
فعالیت های انجام شده توسط کارآموز
صنعت ریل سازی راه آهن... 13
تاریخچه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان... 13
تعمیر ونگهداری به روش سنتی در شرکت راه آهن... 15
تعریف سوزن:16
آچار کشی ( پیچ شروپ ،پابند ، اتصالی ، پیچهای ریل هادی وانگشتیها). 21
تعویض تراورس چوبی:24
لایروبی کانال ،لایروبی پلهاوتقویت اطراف آن:26
فنر کوبی :26
علف زنی در مناطق کویری بوته زنی... 27
دیلم کاری:27
تنظیم عرض خط :28
شیروانی سازی... 28
آچار کشی پابند ریل.. 29
آچار کشی پیچ شروپ... 29
زوال ریزی ترانشه:29
تقویت خاکریز ، تقویت سیل بند ها. 30
آچار کشی پیچ اتصالی... 30
تعویض اتصالی... 30
تعویض پیچ ومهره اتصالی... 30
ماسه روبی خط... 31
نصب تابلو ها. 32
پارامترهای تعمیرات و نگهداری در شبکه راه آهن... 33
فصل چهارم
پیشنهادات و نتایج
نتیجه گیری:35
نقاط ضعف... 35
نقاط مثبت.... 35
منابع.. 37