دسته بندی | برق |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 3692 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
با پیشرفت سریع تکنیک اتوماسیون و پیچده تر شدن پروسه های صنعتی و کاربرد روز افزون این شاخه از تکنیک نیاز شدیدی به کاربرد سنسورهای مختلف که اطلاعات مربوط به عملیات تولید را درک و بر اساس این اطلاعات مقتضی صادر گردد ، احساس می شود .
سنسورها به عنوان اعضای حسی یک سیستم، وظیفه جمع آوری و با تبدیل اطلاعات را به صورتی که برای یک سیستم کنترل و با اندازه گیری قابل تجزیه و تحلیل باشد به عهده دارند . در سالهای اخیر سنسورها به صورت یک عنصر قابل تفکیک سیستمهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت سریعی در جهت جوابگویی به تقاضاهای صنعت در این شاخه از علم الکترونیک انجام پذیرفته است .
سنسورها جهت تبدیل عوامل فیزیکی مانند حرارت ، فشار ، نیرو ، طول ، زاویه چرخش ، دبی و غیره به سیگنالهای الکتریکی بکار برده می شوند و به همین منظور سنسورهای مختلفی که قابلیت تبدیل این عوامل را به جریان برق دارا می باشند، ساخته شده اند .
یک سنسور را می توان با خصوصیات زیر تعریف نمود .
- سنسور به عنوان تبدیل کننده اطلاعات فیزیکی به سیگنالهایی، که می توان از آنها به عنوان سیگنالهای کنترل استفاده نمود . عمل می کنند .
- یک سنسور نباید حتماً یک سیگنال الکتریکی تولیدنماید . مانند سنسورهای پنیوماتیکی و...
- سنسورها در دو نوع مختلف وجود دارند .
الف )با تماس مکانیکی مانند کلید قطع و وصل ، تبدیل کننده های فشاری و...
ب) بدون تماس مکانیکی مانند سنسورهای نوری و یا حرارتی و ...
- سنسورها می توانند بعنوان چشمهای کنترل کننده یک سیستم مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه مراقبت از پروسه و اعلام خرابی و یا نقص یک سیستم را به عهده بگیرند .
در کنار کلمة سنسور با واژه های زیر نیز در صنعت روبرو هستیم .
فهرست مطالب
مقدمه
انواع خروجیهای متداول سنسورها
سنسورهای باینری و آنالوگ
سنسورهای بدون تماس مغناطیسی
Reed سوئیچ
سنسورهای بدون تماس و فاقد کنتاکت (تیغه )
سنسورهای القایی – مغناطیسی
سنسورهای بدون تماس بر اساس خاصیتMagnetorsistive
سنسورهای بدون تماس بر اساس خاصیت HALL
سنسور Wiegand
سنسورهای القایی
سنسورهای خازنی
سنسورهای نوری
ساختمان سنسور نوری
تأثیر حرارت، رطوبت و فشار هوا بر سرعت انتشار امواج صوتی
تأثیر حرارت اجسام
سنسورهای دو سیمه
سنسورهای سه سیمه
سنسورهای چهار و یا پنج سیمه
تکنیک مدار
اتصال موازی سنسورهای سه سیمه
سری وصل کردن سنسورهای دو سیمه
سری وصل کردن سنسورهای سه سیمه
نکات مهم هنگام استفاده از سنسورها در میدانهای قوی الکترومغناطیسی
اتصال بار (رله، سیستم کنترل نشاندهنده ها و ...) به خروجی سنسورهای نزدیکی
دسته بندی | برق |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
در طی مراحل پیشرفت پروژه مطالب زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در فصل اول فیزیولوژیک بدن انسان در مقابل جریان های الکتریکی بررسی شده و پیرامون مطالبی در خصوص شرایط بروز برق گرفتگی، ساختار الکتریکی بدن انسان، عوارض برق گرفتگی، جدول تأثیرات فیزیولوژیک بدن انسان در مقابل جریان های الکتریکی حوادث ثانوی شکل های حاصل از حوادث برق بحث شد.
در فصل دوم تفاوت اثرات جریان هایAC,DC بر روی بدن انسان مورد بررسی قرار گرفته و پیرامون مسائلی همچون، اثر جریان های مستقیم در ولتاژهای بالا، اثر بیولوژیکی جریان متناوب، میزان اثار متناسب با فرکانس، خطر جریان متناوب نسبت به مستقیم، خطر ابتلا به بیماری سرطان برای ساکنان اطراف کابل های برق فشار قوی بررسی شده است.
فصل سوم و چهارم پیرامون مسائل حفاظتی بوده و استفاده از راه های کاهش خطر در برابر جریان های الکتریکی مورد بحث قرار گرفته که از آن جمله می توان به انواع زمینهای الکتریکی، صفر کردن ها، هم پتانسیل ها و استفاده از ترانس های یک به یک یا جدا کردن حفاظتی اشاره کرد.
فهرست مطالب
چکیده 0
مقدمه 3
فصل اول 6
بررسی فیزیولوژیک بدن انسان در مقابل جریان های الکتریکی 6
1-1 مقدمه 6
1-2 شرایط کلی برق گرفتگی 7
1- سیستم برق 7
2- محیط زیست 8
3- موجود زنده 10
1-3- ساختار الکتریکی بدن انسان 10
1-4- برق گرفتگی 15
1-5- زاویه امپدانس 16
1-6- خطرات جریان برق به چه عواملی بستگی دارد 17
1-7- اثر ولتاژ 17
تقسیم بندی ولتاژها بر مبنای عوارض ناشی از برق گرفتگی: 19
1-8- اثر شدت جریان 22
1-9- واکنش بدن در ولتاژDC در جریان های مختلف 23
1-11- مسیر عبور جریان 27
1-12- نوع جریان (AC-DC) 28
1-13- اثر فرکانس در برق گرفتگی 29
1-14- وجود جرقه به همراه برق گرفتگی 30
1-15- مدت زمان عبور جریان 30
1-18- سکل های حاصل از حوادث برق 39
– سکل های گوشی: 41
– سکل های چشمی: 41
– سکل های کلیوی: 42
1-19- برق گرفتگی ناشی از صاعقه 43
1-31- اثرات دیگر صاعقه زدگی 46
1-22- طبقه بندی شدت سوختگی 49
فصل دوم 54
بررسی اثرات جریان هایAC,DC بر روی بدن انسان 54
1-2- مقدمه 54
2-2- تاریخچه جریان هایDC,AC 55
2-3- اثر پوستی جریان هایAC 56
2-4- مزیت های اقتصادی جریان هاDC 56
2-5- جریان هایDC دو قطبی و تک قطبی 57
2-6- وجود مدارشکن ها در جریان هایAC 58
2-7- مدت زمان های مجاز تماس ولتاژهایAC,DC 59
2-8- خطر جریان متناوب نسبت به مستقیم 59
2-11- میزان آثار متناسب با فرکانس 62
فصل سوم 68
مطالعه و بررسی نقش حفاظتی زمین کردن 68
3-1- مقدمه 68
دو موضوع اساسی را در طراحی زمین سیستم ها 72
3-3- زمین های تک نقطه ای 72
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 19 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 12004 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 160 |
پژوهش انجام شده که در ارتباط با حاشیه نشینی در تهران و به مطالعه موردی منطقه اسلام شهر پرداخته ، با هدف تبیین فرایند شکل گیری ، دگرگونی و تغییرات پدیده و نیز عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر آن و فراهم کردن بستر لازم برای ارزیابی عینی نتایج و بازخوردهای سیاست ها و روش های برخورد با پدیده صورت گرفته است.
در انجام این پژوهش از روش کتابخانه ای استفاده شده و از پژوهش هایی که در داخل کشور صورت گرفته همچنین اخذ مطالب از پژوهشهایی که در خارج ازی کشور صورت گرفته توسط اینترنت آن بر محتوا و پویایی آن افزوده شده است.
در این پژوهش فرآیند، چگونگی و عوامل مؤثر در شکل گیری و دگرگونی سکونتگاههای خودرو در ایران و منطقه کلانشهری تهران ، تبیین تفاوتها و عدم تشابه فرایند و عوامل مؤثر بر شکل گیری و دگرگونی سکونتگاههای خودرو در ایران، نقش ، عملکرد و ویژگیهای عام سکونتگاههای خودرو در ایران و منطقه شهری تهران در مراحل شکل گیری و گذار، انطباق چارچوب نظری عام پژوهش بر شرایط ایران و منطقه شهری تهران، تبیین سکونتگاهها خودروی ایران از دیدگاه کلان نظری ، مطالعات لازم انجام شده.
سپس موقعیت و وسعت استان تهران و در مراحل بعدی جمعیت و مهاجرت ، بررسی مقایسه ای برخی شاخصهای اقتصادی – اجتماعی شهرستانهای استان تهران ( در مقایسه با سطح استان و کشور) ، توزیع جغرافیایی مهاجرین در استان تهران ، سپس ویژگیهای طبیعی استان تهران شامل آب و هوا ، زمین شناسی ، وضعیت گسلها و زلزله خیزی ، ارزیابی منابع اراضی و طبقه بندی اراضی ، منابع آب سطحی و زیرزمینی ، پوشش گیاهی ، اکولوژی و محیط زیست ، کاربری اراضی ، زراعت و باغداری ، دامداری و سپس به صنایع تبدیلی ، اقتصاد کشاورزی و نظام بهره برداری و قابلیتها و محدودیتهای اصلی توسعه استان تهران شناسایی گردیده است.
بخش بعدی ابتدا تعاریف، ویژگیها و فرایند ایجاد سکونتگاه خودرو که شامل ویژگیهای فیزیکی ، اجتماعی و حقوقی (قانونی) و دیگر سکونتگاههای خودرو، تحول تاریخی واژه سکونتگاه خودرو ، فرایند ایجاد سکونتگاه خودرو، رویکردها نسبت به سکونتگاه خودرو، نقش آتی سکونتگاههای خودرو در مسکن شهری همچنین به دو مورد پژوهشها یکی در مصر و دیگری در بنگلادش پرداخته که تمامی مطالب این بخش برگرفته از اینترنت و سپس ترجمه شده است.
مرور نظریات و دیدگاهها پیرامون زمینه ها و ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی پیدایش سکونتگاههای خودرو که در آن به تعریف، مشخصات و ویژگیهای بخش غیررسمی، اهمیت و کارکردهای بخش غیررسمی و نقش آنها در تأمین مسکن و شکل دهی سکونتگاههای خودرو و بعد مشخصات و ویژگیهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی سکونتگاههای خودرو و سپس در مرحله بعد به تجزیه و تحلیل یافته های مرتبط با وضعیت اقتصادی در شهرستان اسلام شهر پرداخته شده که در آن وضعیت هزینه (درآمد) ، قیمت واحد مسکونی ، وضعیت ترکیب شغلی ، وضعیت مکان شغل ساکنین و وضعیت تغییر (تحرک) شغلی در اسلام شهر
سپس به تحلیل یافته های مرتبط با وضعیت اجتماعی و فرهنگی در اسلام شهر که شامل ترکیب قومی و مکان سکونت قبلی ساکنین ، ارتباط ساکنین با محل تولد ، میزان ، نوع و جهت پیوندهای اجتماعی ، نوع و میزان سازمان یافتگی و تشکل پیوند اجتماعی ، نوع و نحوه نگرش ، مسائل و مشکلات ، ویژگیها و مشخصات بافت در اسلام شهر که شامل بافت روستایی ، بافت حاشیه ای و کاملاً خودرو (یک شبه ساخت) ، بافت های طراحی شده و جدید ، بافت های در حال گذار و شکل گیری در مرحله بعد نتایج تحقیقات و مطالعات سیاسی در مورد سکونتگاه اسلام شهر و نتیجه گیری در آن در بخش آخر به نقش و جایگاه منطقه ای سکونتگاه اسلام شهر طی مراحل رشد و شرکت در تقسیم کار با شهر اصلی (مادر) که در آن به میزان و جهت ارتباط سکونتگاه اسلام شهر با شهر مادر و با یکدیگر طی مراحل رشد، میزان ارتباط اقتصادی و نظام فعالیتی سکونتگاه اسلام شهر طی مراحل رشد، جایگاه منطقه ای سکونتگاه اسلام شهر طی مراحل رشد و چشم انداز آتی و سازمان سیاسی اداری سکونتگاه اسلام شهر طی مراحل رشد.
بخش نهایی که به پیشنهادها و راهکارهای مختلف در زمینه برخورد با پدیده حاشیه نشینی اختصاص یافته با تکیه بر توانهای ساکنین آنها بسامان کرد و کیفیت سکونت در آنها را ارتقاء بخشید، همچنین این مجموعه ها راه حلی جهت حل مشکل مسکن و سرپناه و تولید مسکن در مجموعه کلانشری است و بایستی با شناخت منطق شکل گیری و تحول این کانونهای حاشیه ای آنها را برنامه دار کرد.
در هر حال اما چنین نگرشی در سالهای اخیر سیاستها و راهکارهای برخورد با سکونتگاههای خودرو را بیش از سایر دیدگاهها تحت تأثیر قرار داده است به نحوی که آنها از این پس نه یک مسأله بلکه یک راه حل تلقی می شوند و اغلب پروژه های ارتقاء کیفیت سکونت و تأمین زمین و خدمات با تکیه بر راه کارهای مشارکتی متأثر از این شیوه نگرش است.
برخی حتی به مسائل بنیادی تر چون یکنواختی و عدم تنوع اجتماعی – اقتصادی در ترکیب جمعیت ساکن و محدودیت شدید نفوذ عناصر ونهادهای مدنی به این سکونتگاهها و شکل گیری حیات مدنی در این سکونتگاهها اشاره کرده و اساساً آنها را در تحلیل نهایی پدیده ای ناقص الخلقه می دانند که البته گریزی هم از آنها وجود ندارد.
فهرست مطالب
مقدمه ۱۴
تصویر ۱-۱: توسعه تهران از سال ۱۲۰۰ الی ۱۳۷۰ هجری شمسی ۱۵
۱-۱-۱- نظریات مرتبط با فراغت ۲۰
۱-۱-۲- اهداف گذران فراغت ۲۱
۱-۱-۳- ویژگیهای فعالیتهای فراغتی ۲۲
۱-۱-۴- کار دلخواه و آزاد در وقت آزاد ۲۴
۱-۱-۵- فراغت و تفریح در دین ۲۵
۱-۱-۶- ابعاد اقتصادی گذران فراغت ۲۶
۱-۱-۷- تأثیرات عدم برنامه ریزی فراغت ۲۶
۱-۱-۸- تقسیم بندی وقت آزاد ۲۸
۱-۱-۹- نیازهای امروزی به فعالیتهای فراغتی ۲۹
۱-۱-۱۰- تأثیر اوقات فراغت در معماری ۳۱
۱-۱-۱۱- جهانی شدن برنامه ریزی گذران فراغت ۳۲
۱-۱-۱۲- سابقه برنامه ریزی فراغت در ایران ۳۳
۱-۱-۱۳- بخشهای موثر در برنامه ریزی فراغت ۳۳
۱-۱-۱۴- تمهیدات کالبدی و راهکارهای عملی تفریح ۳۴
۱-۱-۱۵- فضاهای فراغتی تهران ۳۵
۱-۱-۱۵-۱- سیر تحول کاربری گذاران اوقات فراغت در تهران ۳۷
• حکومت صفویه و قاجاریه : ۳۷
• حکومت پهلوی اول ۳۸
• حکومت پهلوی دوم ( ۲۵ ـ ۱۳۲۰ ش ) ۳۸
• حکومت پهلوی دوم ( ۴۵ ـ ۱۳۲۵ ش ) : ۳۹
• حکومت پهلوی دوم ( ۵۷ ـ ۱۳۴۵ ش ) : ۳۹
• حکومت جمهوری اسلامی( بعد از بهمن ۱۳۵۷ ) ۴۰
تبیین نیاز ـ شرایط خاص تهران ۴۱
الف ـ جمعیت شهری ۴۱
ب ـ ترکیب سنی جمعیت ۴۲
ج ـ نظام تعطیلات و مرخصی ۴۴
۱-۱-۱۵-۳- فرصتهای گذران اوقات فراغت در تهران ۴۵
۱-۱-۱۵-۴- طبقه بندی فعالیتهای گذران اوقات فراغت در تهران ۴۶
۱-۱-۵-۵- ویژگیهای عرضه تسهیلات گذران اوقات فراغت در محیط بیرون شهر تهران ۴۶
۱-۱-۱۵-۶- ویژگیهای عرضه تسهیلات گذران اوقات فراغت در درون شهر تهران ۴۷
• تحلیل و جمع بندی ۴۹
۱ ـ ۲ ـ فضاهای جمعی ۵۲
مقدمه ۵۲
۱ ـ ۲ ـ ۱ ـ تمدن و جامعه ۵۲
۱ ـ ۲ ـ ۲ ـ تمدن و شهر ۵۳
۱ ـ ۲ ـ ۳ ـ شهر و حیات مدنی ۵۳
۱ ـ ۲ ـ ۴ ـ فضای جمعی ۵۴
۱ ـ ۲ ـ ۵ ـ فضای شهری ۵۵
۱-۲-۵-۱- کارکردهای فضاهای شهری ۵۸
۱-۲-۵-۲- اهمیت پیاده روی ۵۹
۱-۲-۵-۳- ساخت فضای شهری ۶۰
• میدان ۶۱
• خیابان ۶۲
۱ ـ ۳ ـ انسان و طبیعت ۶۳
۱ ـ ۳ ـ ۱ ـ انسان و طبیعت در تمدن ایران ۶۳
• باغهای مسطح و کم شیب : ۶۷
• باغهای شیبدار و صفه بندی شده : ۶۷
• باغهای احداثی در زمینهای عارضه دار : ۶۷
۱ ـ ۴ ـ ۱ ـ آب در باغ ایرانی ۶۹
۱ ـ ۴ ـ ۲ ـ گیاه در باغ ایرانی ۶۹
۱ ـ ۴ ـ ۳ ـ اصول طراحی باغ ایران ۶۹
الف ) سلسله مراتب ۶۹
ب ) تقارن ۷۰
ج ) مرکزیت ۷۰
د ) ریتم ۷۰
هـ ) استقلال و تشخیص فضاها ۷۱
و ) تنوع در وحدت ، وحدت در تنوع ۷۱
ز ) طبیعت گرایی و بهره گیری از منظر ۷۱
۱ ـ ۵ ـ چشم اندازهای فرهنگی ۷۴
موزائیک وسیع ۷۵
• گزینش دشوار ۷۵
• حمایت جهانی ۷۶
۱ ـ ۶ ـ حس قداست ۷۸
۱ ـ ۷ ـ ۱ ـ گردشگری و گردشگران در ایران ۸۲
۱ ـ ۷ ـ ۲ ـ اکوتوریسم ۸۳
• امکان سنجی جاذبه های اکوتوریسم در ایران ۸۳
۱ ـ ۸ ـ طرح منظر ۸۴
۱ ـ ۸ ـ ۱ ـ منظره پردازی ۸۸
۱ ـ ۸ ـ ۱ ـ ۱ـ منظره پردازی در هنر اروپا ۸۹
• منظره پردازی های آرمانی : ۸۹
• منظره پردازی طبیعت گرا : ۹۰
• منظره پردازی نمادگرایانه : ۹۰
۱ ـ ۸ ـ ۱ ـ ۲ ـ منظره پردازی در ایران ۹۰
فصل دوم ۹۲
مطالعات بستر ۹۲
فرحزاد در گذر زمان ۹۳
۲ ـ ۱ ـ شناخت تاریخ منطقه ۹۴
سفر امامزاده داوود ۹۴
درختهای توت وقفی ۹۶
راه امامزاده داوود ۹۷
سنگ مثقال ـ ینجه زار ۹۸
معجزات امامزاده ۹۹
امامزاده داوود ( از توابع قصبه کن ) ۱۰۱
۲-۲- مطالعات اقلیمی ۱۰۷
• زمین شناسی ۱۰۷
• آب و هوا ۱۱۰
بارندگی ۱۱۰
دما ۱۱۱
یخبندان ۱۱۱
فشار جو : ۱۱۲
نم نسبی : ۱۱۲
ابرناکی : ۱۱۲
ساعات آفتابی : ۱۱۲
باد : ۱۱۳
• ویژگیهای طبیعی ۱۱۳
زمین لرزه های تاریخی : ۱۱۳
۲ ـ ۴ ـ ۱ ـ شناخت سازمان فضایی : ۱۱۵
۲ ـ ۴ ـ ۱ ـ ۱ ـ نظام توزیع عناصر : ۱۱۵
• توده و فضا ۱۱۵
• تراکم ۱۱۵
• کیفیت بناها ( قدمت ) ۱۱۵
۲ ـ ۴ ـ ۱ ـ ۲ ـ نظام توزیع کاربریها : ۱۱۶
۲ ـ ۴ ـ ۲ ـ شناخت ساخت فضایی ۱۱۸
۲ ـ ۴ ـ ۳ شناخت فضای شهری ( جمعی ) ۱۱۸
• تجزیه و تحلیل فضاهای شهری : ۱۱۸
فضای شهری ( ۲ ) ۱۱۹
نتیجه گیری : ۱۱۹
۲ ـ ۴ ـ ۴ ـ شناخت سیمای شهر ۱۲۰
۲ ـ ۴ ـ ۴ ـ ۱ ـ سیمای بیرونی شهر ( نمای از دور شهر ) ۱۲۰
• عوامل سازنده سیمای بیرونی شهر ۱۲۰
۲ ـ ۴ ـ ۴ ـ ۲ ـ سیمای درونی بافت ۱۲۲
۱ ـ راه ۱۲۲
۲ ـ گره ۱۲۳
۳ ـ نشانه ۱۲۳
۴ ـ لبه ۱۲۴
۵ ـ محله ۱۲۵
۲ ـ ۶ ـ ۱ ـ وضعیت و عوارض اجتماعی توسعه در محدوده ۱۲۷
۲ ـ ۶ـ ۱ ـ ۱ ـ تغییرات اکولوژی اجتماعی ۱۲۷
۲ ـ ۶ـ ۱ ـ ۲ ـ تعارض طبیعت و شهر ۱۲۸
۲ ـ ۶ ـ ۱ ـ ۳ ـ نا امنی اجتماعی ۱۲۸
۲ ـ ۶ ـ ۱ ـ ۴ ـ افول نقش فراغتی و تفریحی محدوده ۱۲۹
۲ ـ ۶ ـ ۲ ـ وضعیت مالکیت اراضی ۱۲۹
۲ ـ ۶ ـ ۲ ـ ۱ـ نحوه حقوقی مالکیت اراضی ۱۲۹
منابع طبیعی ۱۲۹
مالکیت عرفی اراضی روستا ۱۳۰
حرایم و اراضی طرح دار : ۱۳۰
۸-۲ ـ تحلیل نیروهای موثر بر حوزه ۱۳۲
۲ ـ ۸ ـ ۱ ـ شبکه حمل و نقل ۱۳۲
۲ ـ ۹ ـ ۱ ـ کلیات طرح تفصیلی ۱۳۴
۲ ـ ۹ ـ ۲ ـ طرح جامع قدیم تهران ۱۳۴
۲ ـ ۹ ـ ۳ ـ طرح اجرایی تهران ( ۱۳۵۰ ) ۱۳۵
۲ ـ ۹ ـ ۴ ـ طرح جامع توسعه جهانگردی در ایران ( ۱۳۵۱ ) ۱۳۵
۲ ـ ۹ ـ ۵ ـ طرح جامع جدید ساماندهی تهران ( ۱۳۷۰ ) ۱۳۶
۲ ـ ۹ ـ ۶ ـ طرح مطالعات ساماندهی گردشگاههای تهران ( ۱۳۷۴ ) ۱۳۶
۲ ـ ۹ ـ ۷ ـ طرح بهسازی منطقه فرحزاد ( ۱۳۷۲ ـ شهرداری تهران ) ۱۳۷
نتیجه گیری ۱۳۸
فصل سوم ۱۳۹
امکانات و محدودیتها ۱۳۹
۳ ـ ۱ ـ امکانات و محدودیتهای طبیعی ۱۴۰
امکانات ۱۴۰
محدودیتها ۱۴۰
۳ ـ ۲ ـ امکانات و محدودیتهای کالبدی ۱۴۱
امکانات ۱۴۱
محدویتها ۱۴۱
۳ ـ ۳ ـ امکانات و محدودیتهای اجتماعی ۱۴۲
امکانات ۱۴۲
محدودیتها ۱۴۲
فصل چهارم ۱۴۳
اهداف کلی و اهداف عملیاتی ۱۴۳
۴ ـ ۱ـ اهداف کلی ۱۴۴
۴ ـ ۲ ـ اهداف عملیاتی ۱۴۴
فصل پنجم ۱۴۵
برنامه های پیشنهادی ۱۴۵
۵ ـ ۱ ـ برنامه کاربری اراضی ۱۴۶
اهداف ۱۴۶
۵ ـ ۲ ـ برنامه حمل و نقل و زیر ساختها ۱۴۶
۵ ـ ۲ ـ ۱ ـ برنامه حمل و نقل ۱۴۶
اهداف ۱۴۶
۵ ـ ۲ ـ ۲ ـ برنامه زیر ساختها ۱۴۶
اهداف ۱۴۶
۵ ـ ۳ ـ برنامه مدیریت آب ۱۴۷
اهداف ۱۴۷
۵ ـ ۴ ـ برنامه نظام فضای باز و سبز ۱۴۷
اهداف ۱۴۷
۵ ـ ۵ ـ برنامه طراحی شهری ۱۴۸
اهداف۱۵۰
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 18 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 108 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
صنعت فولاد و میزان رشد تولید فولاد در مناطق مختلف جهان، آمار و ارقام جالبی در زمینة اهمیت صنعت فولاد در توسعه و گسترش اقتصادی و صنعتی کشورهادارد..
فولاد به عنوان یک صنعت پایهو مادر، نقش اساسی در پیشرفت و توسعه کشورها دارد . به دلیل همین اهمیت، طی چند سال اخیر، کشور چین که به سرعت در حال توسعه و گسترش صنایع خود ومطرح شدن به عنوان یک غول صنعتی است در سالهای 2002 و2003 ، با رشد سالیانه 20درصدی بیش از 40 میلیون تن در تولید فولاد
(نزدیک به چهار برابر کل تولید فولاد ایران) به ظرفیت تولید فولاد خود افزوده است.
طی همین مدت کشورهای در حال توسعه دیگر که از نظر منابع مواد اولیه . انرژی و نیروی انسانی و توانایی توسعه صنعت فولاد را دارند رشدی بین 3.5 تا 4 درصد داشته اند. ایران نیز جزو این کشورها است . تا سال 2010 تولید سالیانه چین به حدود 400 میلیون تن خواهد رسید و تولید بدون چین به حدود 900 میلیون تن خواهد رسید .
پس می توان نتیجه گرفت میزان تولید فولاد نشان دهنده ی رشد صنعتی و پیشرفت کشورها می باشد
فهرست مطالب
- مقدمه
2-تاریخچه فولاد
3-فولاد خراسان
4-صادرات محدود فولاد در جهان
6-دلایل کاهش رشد تولید فولاد در کشورهای صنعتی
7- بزرگترین وموفق ترین تولید کننده فولاد در ایران
8- آمار تولیدات فولاد خراسان
9-چالشهای فولاد
10- اطلاعات و شاخصهای فولاد جهان و ایران در سال 2006
11-جداول
دسته بندی | هنر و گرافیک |
بازدید ها | 20 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 80 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
همیشه نماد و نمادگرایی از اصول اولیه رو کرد تاریخی انسان بسوی هنر بوده به گونهای که میتوان در ابتدایی ترین نمونههای هنری انسان ردپایی از نمادهای تعریف شده نزد انسان را مشاهده نمود انسان اولیه با قراردادن سمبلها و نشانههایی خاص توانست به زبانی مشترک دست یابد که همانا این زبان، زبان تصویر بود و انگیزه پیدایش خط نیز از همین نشانههای تصویر بوجود آمد انسان در سیر تاریخی خود آنچنان با مهارت توانست به عناصر نمادین دست یابد که مهمترین تحولات تاریخ از پیدایش عناصر نمادین و نوشتاری آغاز شد.
وی با خلاصه کردن عناصر تصویری آرام آرام توانست خط را اختراع نماید و این اولین گام انسان هنرمند در راه پر مخاطرهاش در مسیر تکامل بشری بود –اعتقاد و علاقه انسان همواره به آئین ها و روشهای گوناگون زندگی، از سوی دیگر همواره سبب ایجاد حرکاتی موزون و مشخص میگردید، انسان اولیه بر اساس آئینهایی که خویش به آنها دست یافته بود به پرستش عناصر طبیعی میپرداخت و برای حرکات و اعمال روزمره خویش نیز آئین و روشهایی را ابداع نمود که این آئینها در گذر زمان همراه با نهادها و عناصر تصویری نیز همراه شد.
برای مثال انسان در پرستش آتش همواره با حرکاتی موزون به دور آتش میچرخید و با استفاده از رنگهای طبیعی و با الهام از طبیعت و به کمک نهادها و نشانههای تجریدی ساخته دست خویش خود را آراسته مینمود و به گونهای آئینی تشکر خویش خود را آراسته مینمود و به گونهای آئینی تشکر خویش را از الهه آتش به جای میآورد- پس از رشد تفکر در انسان، وی توانست با الهام از این آئینها و روشها و با تحقیق راجع به زندگی گذشتگان تمامی این روشها را در هم آمیزد و به گونهای از هنر نمایش نزدیک شود و این آغازی بود برای حرکات نمایشی که احیا کننده آئینها و روشهای انسانهای گذشته بود.
اینک انسان قرن حاضر پس از گذر از تمام دغدغههای زندگی توانسته هنرهای متمایزی را پایه گذاری کند که هر یک ریشه در همان آئینها دارند 2-گونه از این هنرها که همواره با انسان همراه بودهاند-نقاشی و نمایش هستند.
در گذر تاریخی هنر نقاشی تا به امروز شاهد پیدایش رشته جدیدی هستیم که سر منشا آن صنعتی شدن و پیشرفتهای روز افزون انسان امروزی بود، این رشته همان گرافیک است که امروزه به خدمت انسان آمده و زبانی نو به نام زبان تصویر را ابداع نموده است.
در آغاز تحولات صنعتی ابداع فرایند لیتوگرافی اولین گامها در جهت تمایز گرافیک به عنوان هنری مستقل از نقاشی برداشته شد.
فرایند لیتوگرافی که در سال 1798 م آلویس سنه فلدر-اهل باواریا آن را به ثبت رساند، در سده نوزدهم به کمال رسید. در سالهای آغاز سده نوزدهم، لیتوگرافی با آثار هنرمندانی چون دلاکروا و دومیه رواج یافت- چاپ گران این فرایند را برای تهیه چاپهای سیاه و سفید از نقشههای برگههای نت و تصویر سازیهای جذاب یافتند. این چاپها سپس به شکل منفرد یا به صورت کتابهای صحافی شدهای فروخته شدند که متن آنها به روش برجسته چاپ شده بود.
هر چند چاپ برجسته فرایند انتخابی برای چاپ متن و گراوور سازیهای چوبی سیاه و سفید بود اما گرایش شدید به آن زمانی حاصل شد که این فرایند در چاپهای بیش از یک رنگ نیز وارد گردید. از سوی دیگر، لیتوگرافی به دلیل انطباق و تفکیکهای رنگ خود، که با سهولت نسبی و هزینه اندک انجام میشد، مطلوب واقع گردید.
در میانه سده نوزدهم، لیتوگرافی رنگی یا کرومولیتوگرافی با چاپهای لوکس و مجلل که در تهیه آنها تا سی و دو سنگ با رنگها و انگیزههای مختلف به کار رفته بود، بی نهایت رواج یافت. شاید چشمگیرترین نمونههای کرومولیتوگرافی پوسترهای تبلیغاتی یک و دو ورقی باشد که در نیمه دوم سده نوزدهم از روی سنگهای بزرگ لیتوگراف چاپ شدند.
از جمله معروفترین طراحان پوستر ژول شره، اوژن گراسه، تئوفیل استینلن، آلفونس موشا و هانری دو تولوزلوترک هنرمندان فرانسوی و پیشگامان عصر طلایی پوستر بودند.
فهرست مطالب
مقدمه ۴
فصل اول. ۷
بررسی شباهتها و ویژگیهای مشترک رشتههای هنری: ۸
مختصری در باب کلمه هنر ۸
فصل دوم ۱۱
گرافیک سنتی و نوین. ۱۲
تعریف هنر گرافیک.. ۱۳
کتاب چاپی. ۱۵
تصویرسازی (ایلوستراسیون) در اروپا و ایالات متحده ۱۶
تصویرسازی در ایتالیا ۱۸
تصویر سازی در هلند. ۱۹
تصویرسازی در فرانسه ۱۹
فصل سوم ۲۳
بررسی کوتاه بر گرافیک پس از جنگ جهانی در اروپا ۲۴
طراحی گرافیک در هلند. ۲۵
طراحی گرافیک در فرانسه ۲۵
طراحی گرافیک در انگلستان. ۲۶
نگاهی به گرافیک امروز جهانم پس از دهه ۸۰٫ ۲۶
فصل چهارم ۲۸
کلاسیسیسم. ۲۹
منریسم. ۳۰
باروک. ۳۱
روکوکو. ۳۲
نئوکلاسیسیسم. ۳۳
رومانتی سیسم. ۳۴
رئالیسم. ۳۵
امپرهسیونیسم. ۳۶
سمبولیسم و آرنوو. ۳۸
کوبیسم. ۳۸
فورتوریسم. ۳۹
سبکدادا و سوررئالسیم. ۴۰
کنستروکتیویسم. ۴۱
آبسترهاکسپرهسیونیسم. ۴۲
آبستره ۴۲
اکسپرهسیونیسم. ۴۳
فصل پنجم. ۴۵
اکسپرسیونیسم. ۴۶
تابلوی شب پر ستاره: ۴۸
وانگوگ و زمان ما ۵۳
اکسپرسیونیسم. ۵۴
الگرهکو و وان گوگ.. ۵۸
اکسپرسیونیسم و اخلاق. ۵۸
ضوابط اکسپرسیوی. ۶۶
سه تصلیب: استاد افسانه قدیس فرانسیس.. ۷۲
اکسپرسیونیسم و داستان. ۷۳