دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 565 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 134 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 134 صفحه
موضوع: ساختار حقوقی سازمان اداری در شهرستان نگارش : یحیی آقایی کار آموزوکا لت کانون وکلای دادگستری خوزستان ولرستان شماره پروانه : 1285 مرداد 1388 تقدیر و تشکر «هر کس یک کلمه به من یاد دهد من را بنده و غلام خود کرده است» -مولی علی (ع)- «هنر عدالت آن نیست که همه ی گناه کاران به مجازات برسند،هنر عدالت آن است که هیچ بی گناهی به مجازات نرسد» - مونتسکیودر روح القوانین- باید بگویم تشکر کردن از بنده خداوند تشکر از خداوند است همانجا که فرموده اند « لم یشکر مخلوق لم یشکر خالق» هم وظیفه است هم یادآوری وظیفه از آنجا که قرآن و بزرگان و عقل ما می گوید یادآوری از آنجا که به مقصد که رسیدی دوستان، همکاران، امداد دهندگان را برای رسیدن به مقصد فراموش نکنی و به تاریخ بسپاری اینجانب با زبان قاصر و قلم فرسوده و ناتوان خود از همگی کسانی که تاکنون به بنده یاری رسانده و مددرسان و راهنمای بنده بوده اند تشکر و قدر دان آنها هستم، از اساتید محترم که همه سعی خود را جهت ارتقا دانش و علم فرزندان خوزستان بکار بسته و در حالی که زمینه رفتن به مناطق بهتر را داشتند حاضرو بی توقع خدمت کردند و همچون سرداران جنگ بی نام و نشان در گوشه ای از ایران آنهم جنوب ایران با همه مشکلات ادای دین می کنند که زبان از بردن نام همه آنها قاصر است و شاید بعداً باعث آزده خاطر شود لذا با عرض پوزش از محضر آن بزرگان ،زیرا نمی توان از کنار نام هایی چون برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر حسینی آقایی جنت جناب آقای دکتر پژمان محمدی، دکتر سیاوش شجاع پوریان که بحق از اساتید به نام استان خوزستان و باعث فخر دانشگاه چمران و خوزستان هستند و همچنین اساتید خودم جناب آقایان منصور شمس، محمد امین درویش و همچنین جناب آقای باغ وردانی ریاست محترم کانون وکلای دادگستری خوزستان و لرستان را پاس می دارم و از خانواده که همیشه الحق و الانصاف در تمام و مشکلات در کنارم بودند تشکر کنم و این تحقیق ناچیز را به همه آنها خصوصاً خانواده ام تقدیم می کنم.
فهرست مطالب عنوان صفحه مقدمه 1 سازمان اداری کشور در شهرستان ها 4 مبحث اول: نظام ها یا سبک های اداری 8 بخش اول: تعریف و اقسام عدم تمرکز اداری 16 بخش دوم: ویژگی های عدم تمرکز اداری 19 راههای قیمومیت اداری 26 بخش سوم: محاسن و معایب عدم تمرکز اداری 33 محاسن عدم تمرکز اداری 33 بند چهارم: تاریخچه تمرکز و عدم تمرکز اداری در ایران 35 مبحث دوم: تقسیمات کشوری 39 مبحث سوم: سازمان منطقه ای قوه مرکزی و سازمان های محلی 43 بند اول: سازمان منطقه ای قوه مرکزی در تقسیمات کشوری 47 فرمانداران 49 بخشداران 50 وظایف امنیتی فرمانداران 51 شورای تامین شهرستان 52 وظایف سیاسی 53 وظایف اداری فرمانداران 54 وظایف فرمانداران و بخشداران در خصوص شهردای ها و دهیاری های کشور 60 سایر وظایف فرمانداران 606 مبحث سوم: نهادهای عمومی محلی (شوراها) 64 شوراها در قانون اساسی 65 شوراها در قوانین و مقررات دیگر 66 اصول تشکیلات شوراها 69 تعداد اعضاء شوراها 72 تعداد اعضای علی البدل 73 انواع شوراها 74 شورای اسلامی روستا 75 شورای بخش 75 شورای شهر و شهرک 77 شورای اسلامی شهرستان 78 چگونگی انتخاب اعضای شورا 79 شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان 81
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 45 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 31 صفحه
ساختار اقتصادی واجتماعی حاشیه شهرمشهد وانحرافات اجتماعی غلامعباس توسلی واحمدفولادیان چکیده درکشورما جریان سریع شهرنشینی در20سال گذشته حاشیه نشینی واسکان غیررسمی رابه دنبال داشته واین پدیده درحال رشدمشکلات اجتماعی,اقتصادی,فرهنگی,امنیتی وزیست محیطی فراوانی رادراغلب کلان شهرهای ایران به وجودآورده است .
مشهد پس ازتهران بزگترین کلان شهرکشوربوده و رشدسریع شهرنشینی رادرچندسال گذشته تجربه کرده است .
بخش عمده این رشدبه حاشیه شهرمشهداختصاص داردکه جمعیتی معادل650هزارنفرووسعتی بیش از200کیلومترمربع راشامل می شود .
شهرنشینی شتابان وادامه روندکنونی برنامه ریزی ها,جمعیت شهری بیشتریرادرآینده به سوی این منطقه شهری سوق داده ومشکلات شهری بیشتری به وجودخواهدآورد .
مناطق حاشیه نشین این شهرکانون هزینه ها,کمبودها,نارضایتی ها,ناهنجاری های اجتماعی,روانی وفرهنگی ومسائل ضدامنیتی شده است وبدیهی است درآیندهای نه چندان دورودرصورت بی توجهی به آن سبب ناامن شدن شهرمشهدخواهدشد .
مادراین پژوهش قصدداریم درمطالعه مقایسه ای ساختار اقتصادی واجتماعی مناطق حاشیه ومرکزشهر مشهددرگرایش جوانان به انحرافات اجتماعی رادرسال 1384موردبررسی قراردهیم .
متن سازمان اجتماعی,ارتباطات میان اعضاءراتعیین می کند.
ساترلندبه جای اصطلاح ناهمامنگی میان ساخت اجتماعی,نسبیٌت ساخت اجتماعی راترجیح می دهد .
کلووارد واوهلین معتقدندکه هنجارهای اجتماعی دوجنبه دارند .
هنجارهامرزبین عمل درست ونادرست رامعلوم می کنند.
فرصت های نابرابر اساس فرضیه کلووارد واوهلین است وارتباط بین بزهکاران باسابقه ومبتدی های جوان رامهم می دانند.
نظریه آنومی مرتون موقعیت فردرااساسا از لحاظ فرصت های مجاز می نگرد .
کلووارد واوهلین ازنظریه مرتون تفاوت فرصت دسترسی به راههای مجازوازنظریه شاو ومک گی انتقال فرهنگی وازنظریه ارتباطات مختلف ساترلندتفاوت دسترسی به راههای غیرمجازرامی گیرند .
به نظرآنهانوع بزهکاری ومیزان دسترسی ساکنان به راههای غیرمجازراساخت اجتماعی تعیین می کند وارزشهای مناطق جرم خیزضدارزشهای جامعه به هنجاراست, شاو ومک گی نظام اجتماعی این مناطق را بی سازمان می نامند .
واژه های کلیدی: شهرنشینی,حاشیه نشینی,مرکزنشینی,کلان شهر,بی سازمانی اجتماعی,پیوندافتراقی,ساخت اقتصادی واجتماعی, انحرافات اجتماعی ,سرمایه اجتماعی .
- مقدمه شهر نشینی بیش از پنج هزار سال قدمت دارد .
تا سال 1900 از هر هشت نفر ، فقط یکی در مناطق شهری زندگی می کرد .
اما در پایان قرن کنونی نیمی از جمعیت جهان شهر نشین بوده که دو سوم از این جمعیت 3 میلیاردی در کشورهای جهان سوم زندگی می کنند (گِِیلبرت وگاگلر ، 1375 : 7 ).
بررسی تحولات شهر نشین کشورها نشان می دهدکه کلان شهرهای محدودی بخش عمده ای از جمعیت مناطق شهری و امکانات توسعه اقتصادی کشور را به خود جلب و جذب نمودند و چون زیر ساخت های آماده ای وجود نداشت لذا تبعات اقتصادی - اجتماعی نا خواسته فراوانی را بر نظام اجتماعی این کشورها تحمیل کرده است .
زیرا در محیط شهر سازمان اجتماعی ، نوع احساسات ، ذهنیات و نظام معیشت با جوامع پیش
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 145 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 18 صفحه
مقدمه: آیا تا به حال در جایی گمشده اید؟
و در یک شهر جدید و یا در مسیر جاده ای نشانه ای را از کسی پرسیده اید؟
قطب نما و قبله نما، دو وسیلهای هستند که از دیر باز برای یافتن و تعیین جهتهای اصلی جغرافیایی (شمال، جنوب، شرق و غرب) و جستجوی مکان ها به کار می رفتهاند.
از ابتدا، انسان ها برای کشف سرزمین های جدید، مسافرت از شهری به شهر دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر نیازمند دانستن جهتهای جغرافیایی بوده اند.
با دانستن سمت و سوی جهتهای جغرافیایی و نیز محل آغاز حرکت (مبداء) میتوان جهت و مسیر حرکت را به سمت مقصد مورد نظر تنظیم کرد و گم نشد؛ مخصوصاً اگر مسیر، در طول بیابانها، جنگلها، دریاها و یافتن کسی که نشانی را بداند، محال باشد و یا شب هنگام حرکت کنیم.
قطب نما، وسیله ای است که در این راه کمک بسیاری به انسان ها کرده است.
وسیلهی اصلی به کار رفته در قطبنما، آهنربا است.
حتماً تا حالا یک آهنربا و یا وسایلی را که در آنها آهنربا به کار رفته است دیدهاید.
در غیر این صورت، کافی است سری به یخچال منزلتان بزنید.
میبینید، نوار دورِ درِ یخچال آهنرباست که باعث چسبیدن و محکم شدن در به بدنهی آن میشود.
در طبیعت، بعضی مواد و سنگها خاصیتی دارند که باعث جذب مواد آهنی و فولادی به آنها میشود.
این خاصیت را خاصیت مغناطیسی یا آهنربایی میگویند، به هر جسمی که این خاصیت را داشته باشد آهنربا میگویند.
آهنرباها میتوانند تمامی حجم های آهنی (مثل سوزن، کلید منزل، میخ و .
.
.
) را جذب کنند و یا به آنها بچسبند.
وقتی دو آهنربا را کنار هم قرار دهیم، اتفاق جالبی میافتد: دو سر آهنرباها از هم دور میشوند و به هم میچسبند و دو سر دیگر وقتی یکی از آنها را را سر و ته کنیم از هم دور میشوند.
آهنرباها انواع مختلفی دارند: میلهای، نعل اسبی، حلقهای و .
.
.
.
هر آهنربا دارای دو سر مختلف است که دارای خصوصیتهای مختلف و مخالف هم هستند.
به آنها قطبهای شمال و جنوب آهنربا میگویند.
اولی را با N و دومی را با S (حروف ابتدای کلمههای انگلیسی North به معنی شمال و South به معنی جنوب) نمایش میدهند.
جذب آهنرباها از یک سمت و دفع (رانش) آنها از سمت دیگر، دقیقاً مربوط به این دو قطب است.
قطبهای همنام (مثلاً دوقطب N و N و یا دو قطب S و S از دو آهنربای مختلف) همدیگر را دفع میکنند، ولی دو قطب غیر همنام مثل S از یک آهنربا و N از آهنربای دیگر همدیگر را جذب میکنند.
به طور سادهتر، اگر یک آهنربایِ میلهای را از سمت قطب N به نزدیک قطب S یک آهنربای میلهای دیگر ببریم، به یکدیگر میچسبند، ولی اگر آهنربای اول را از سمت قطب S آن به قطب S آهنربای دوم ببریم، از هم دور میشوند.
اما موضوع اصلی و جالب آنست که بدانید خودِ کرة زمین هم آهنربای عظیمی است که دقیقاَ خاصیتی مشابه همین آهنرباهای کوچک را دارد.
کرهی زمین به دلیل وجود مواد مذاب مغناطیسی (از جنس اکسید آهن) در هستهی مرکزی آن، دارای خاصیت مغناطیسی است.
● قطبنما: در زمانهای قدیم انسانها متوجه شدند که بعضی از سنگها (که بعداً به آنها سنگهای مغناطیسی گفتند) وقتی از یک نخ آویز
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 27 صفحه
ماشین آلات راه سازی و ساختمانی اصولاً ماشین آلاتی که در کارگاه مورد استفاده قرار می گیرنند عبارتند از: الف) ماشین آلات سنگین مانند: لودر، بلدوزر، گریدر، اسکریپر – غلتک، غلتک های استاتیکی و دینامیکی، بیل مکانیکی.
ب)ماشین آلات نیمه سنگین مانند: کمپرسی، آبپاش، جرثقیل کامیونی، تراک میکسر، پمپ بتون فینشر.
ج) ماشین آلات سبک مانند: لندرور، پیکان و غیره د) سایر ماشین آلات کارگاهی (ماشینهای متفرقه) مانند: ویبراتور – دستگاه بتون بتونیر – موتور جوش – تسمه نقاله – سنگین شکن – ماسه شور و شن شور – ماسه ساز و غیره.
1-تراکتورها و بولدوزرها تراکتورازمهمترین ماشین الات راهسازی وساختمان سازی است که دارای کاربردهای متعددی است هدف اولیه تراکتوربه جلوراندن ویا کشیدن اقسام بارها میباشد برروی تراکتورانواع لوازم مکانیکی را میتوان نصب کرد لوازمی ازقبیل : بیل های مکانیکی ریپرها تیغه های بولدوزر دکل های لوله گذار جانبی کج بیل ها نهرکن ها وغیره به علاوه ازتراکتور استفاده های دیگری هم میکنند نظیرکشیدن اسکریپر واگن وغیره .
تراکتورها ازموتورهای دیزل که معمولا توربوشارژهستند نیرومیگیرند ودرانواع استاندارد ودنده اتوماتیک موجودهستند همچنین کنترل آنها به صورت کنترل هیدورلیک ودنده اتوماتیک است تراکتورها بردونوع کلی چرخ زنجیری وچرخ لاستیکی میباشند .
کاربردبولدوزرها موارد استفاده فراوانی دارند که ازمیان میتوان به موارد زیراشاره کرد 1-تسطیح زمین وپاک سازی آن ازبوته ها وکنده های درخت 2-ایجاد راههای اولیه درکوهستانهای وزمینهای سنگلاخی 3-جابجا کردن توده خاک به صورت فشاردادن درحجم های زیاد 4-کمک به هل دادن اسکریپرها 5- پخش کردن خاک درخاکریزها 6-پشته کردن خاک درکنارنهرهای ایجادشده 7- تصطیح وپاک سازی بقایای مانده ازعملیات ساختمانی 8-نگهداری راههای موقت خاکی 9-پاک سازی گودالهای کف معادن انواع تراکتورها الف – تراکتورهای چرخ زنجیری تراکتورهای چرخ زنجیری انواع مختلفی دارد این تراکتورها معمولا برحسب اندازه وزن وقدرت طبقه بندی میشوند دربسیاری ازپروژه ها مقدار وزن تراکتور چرخ زنجیری مهم است زیرا مقدار حداکثر نیروی کششی که یک دستگاه تراکتور میتواند به وجود آورد بدون توجه به قدرت تولیدی موتورآن به حاصل ضرب مقدار وزن درضریت کشش سطح جاده ای که روی آن کارمیکنند محدود میباشد وجود زنجیره ها باعث میشود که تراکتوربتواند درزمینهای با مقاومت فشاری کم وقدرت کششی مناسب فعالیت داشته باشد ب- تراکتور چرخ لاستیکی تراکتورچرخ لاستیکی ازاین جهت ساخته شده که سرعت بیشتری درکشیدن وهل دادن اسکریپرها وکارهای نظیرآن داشته باشد این نوع ماشین ها درانواع دوچرخ وچهارچرخ وجوددارد نوع دوچرخ آن حتما باید بایک ماشین دیگر نظیراسکریپر کارکند تابتواند تعادل خودرا حفظ کند نوع چهارچرخ آن دردونوع یک دیفرانسیل ودودیفرانسیل موجود است باین همه آسیب پذیری لاستیکهای این ماشینها درموقع کار درزمینهای دارای سنگهای تیزکه باعث بریده شدن لاستیک میشود استفاده ازآن را دراین نوع زمینها محدود میکند البته زنجیرها ی سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجوددارد که میتوان برازدیاد اصطحکاک لاستیکها باسطح زمین آنها رابکاربرد 2-بیل های مکانیکی بیل های مکانیکی ازاولین ماشین آلات مدرن ساختمانی است که د
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 114 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 18 صفحه
مقدمه : از زمان بشر اولیه تاکنون ، انسان همواره سعی داشته تا با ابداع و بکارگرفتن آلات مکانیکی عوارض سطح زمین را بطریقی تغییر دهد تا نیازهای او را رفع کند .
وسایل ابتدایی که توسط بشر اولیه در ساختن کلبه ها و سرپناه ها مورد استفاده قرار می گرفت با گذشت زمان به ماشین آلات پیچیده و عظیمی تبدیل شده است که در ساختمان شاهراه ها و آسمانخراشها بکار میرود .
قسمت بزرگی از این ماشین آلات در عملیات خاکی مورد استفاده قرار می گیرد .
عملیات خاکی عبارت از تغییر شکل و تغییر مکان مواد سطحی زمین می باشد .
بدون تردید ماشین آلاتی که در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت از جهت ظرفیت و قدرت کاربردی با ماشین آلات امروزی قابل مقایسه نخواهد بود و مهندسین راه و ساختمان در تکامل و حتی ابداع ماشین آلات مزبور نقش قابل توجهی بعهده خواهند داشت .
بعضی وسایلی که در عملیات خاکی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند عبارت است از : 1ـ بیل ـ جرثقیل 2ـ جرثقیل 3ـ بیل مکانیکی 4ـ دراگلاین (برای حفاری استفاده میشود) 5ـ بیل مکانیکی با جام موکوس علاوه بر این ماشین آلات بالا انواع دیگر ماشین آلات حفاری در کارهای ساختمانی بکار می رود همچنین انواع ماشین آلات جهت بارکردن کامیون ها وجود دارند یکی از این ماشین ها ، بارکن که بطور وسیع کاربرد دارد ماشین لودر یا بیل بارکن چرخدار نامیده می شود .
البته بیلهای بارکن که برودی زنجیر حرکت می کنند نیز وجود دارند .
بسیاری از این ماشین ها بخصوص نوع زنجیر دار آن ، خیلی شبیه به تراکتور می باشد.
در این گزارش ما در مورد لودر LI20E و لوو که در کارخانة هپکو تولید می شود بحث می کنیم .
ابتدا در مورد ظرفیت کاری این ماشین ها صحبت می کنیم .
ظرفیت جام : ظرفیت جام لودر بطریقی غیر از جام جرثقیل و دراگلاین تعیین میشود.
ظرفیت اسمی جام در مورد لودر عملاً مساوی با حجم مواد حفاری کودشده (headped volume) در جام لودر با در نظر گرفتن استانداردهای مؤسسه (SAE)Society of Automotive F-ngineers است .
این حجم بر حسب با دو مکعب ( متر مکعب ) است LCY بیان می شود و برای تبدیل آن به حجم مواد در محل دو نوع تصحیح باید در ظرفیت جام به عمل آورد .
جام لودر در حجم های مختلف عرضه می گردد حجم جام از کمتر از یک یا دو تا بیش از 20 یارد مکعب تغییر می کند ولی جامهائی که بیش از سایر جامها مورد استفاده واقع می شوند دارای حجمی بین 2 تا 5 با در مکعب می باشند .
دو نوع جام وجود دارد یک نوع جام یک پارچه و دیگری جام چند پارچه .
جام چند پارچه انعطاف بیشتری نیست بجام یک پارچه دارد چون می توان آن را مانند کلا مثل مورد استفاده قرار دارد .
ضرایب راندمان جام برای لودرها : نوع مواد ضریب راندمان (%) زمین طبیعی دانه بندی مخلوط دانه بندی یکنواخت : تا یک هشتم اینچ یک هشتم تا سه چهارم اینچ بالای سه چهارم اینچ خاک با قلوه سنگ و ریشه گیاهان مواد مهم چسبیده سنگ ، خرد شده : خوب خرد شده متوسط بد خرد شده 110-100 100-95 100-95 95-90 90-85 100-80 95-85 85-80 80-70 70-60 بار مجاز در حین عملیات : تحت استاندارد SAE ، بار مجاز لودر با چرخ لاستیکی در حین عملیات نباید هیچگاه از 50% بار استاتیک واژگونی در حالتیکه لود