دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2443 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 112 |
چکیده
بهبود عملکرد بازرگانی، ابزاری بسیار توانمند برای دستیابی به اهداف بانکها، بهرهگیری از فرصتهای بازار و مواجههی اثربخش با رقبا است. در مقابل تنگناهای برنامه ریزی استراتژیک، برای محیط کسب و کار امروز «تفکر استراتژیک» پیشنهاد شده است. تفکر استراتژیک رویکردی است که مبتنی بر اصول استراتژی، تفکر واگرا و خلاقانه را برای خلق یک استراتژی ارزش آفرین توصیه می کند.
هدف اصلی این پژوهش بررسی اثر تفکر استراتژیک بر عملکرد بازرگانی بانک صادرات طی سه ماهه دوم سال 1393» بود. در این پژوهش به بررسی تأثیر ابعاد داخلی و خارجی تفکر استراتژیک بر عملکرد بازرگانی پرداخته شده است. متغیرهای مستقل شامل ابعاد داخلی (فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی و قابلیتها و استعدادهای سازمان) و ابعاد خارجی تفکر استراتژیک (تغییرات بازار و تغییرات تکنولوژی) و متغیر عملکرد بازرگانی نیز به عنوان متغیر وابسته می باشد. جامعه آماری تحقیق، کلیه کارکنان شعب بانک صادرات استان خراسان رضوی می باشد که تعداد آنها حدود 4000 نفر می باشد. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 340 نفر تعیین می شود و در انتخاب نمونه ها از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده می شود. روش گردآوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و پیمایشی و روش آماری مورد استفاده در این پژوهش روش همبستگی و رگرسیون چندگانه است.
نتایج تحقیق نشان داد فرهنگ سازمانی فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی و قابلیتها و استعدادهای سازمان و تغییرات تکنولوژی تأثیر مستقیم و معناداری با عملکرد بازرگانی دارد و متغیر تغییرات بازار تأثیر معکوس و معناداری بر تفکر استراتژیک دارد.