سل یو

سیستم همکاری در فروش فایل

سل یو

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود مقاله درمورد خلاصه ای از عملکرد مهندسین در سالن دستگاه اداره مخابرات

مقاله درمورد خلاصه ای از عملکرد مهندسین در سالن دستگاه ادارة مخابرات
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مقاله درمورد خلاصه ای از عملکرد مهندسین در سالن دستگاه اداره مخابرات

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد خلاصه ای از عملکرد مهندسین در سالن دستگاه ادارة مخابرات*

مقدمه

آنچه از این گزارش بدست آمده است خلاصه ای از عملکرد مهندسین در سالن دستگاه ادارة مخابرات می باشد با توجه به اینکه تمام مفاهیم فنی در این مجموعه را بصورت گسترده نمی توانیم توضیح دهیم و در زمان موعد مقرر هم نمی گنجد به گزیده ای از عملکردهای مهندسین در این مجموعه اکتفا می کنیم و بدین ترتیب نام گزارش کار را روشهای نگهداری مراکز دیجیتال s12 و اطلاعات عمومی مهندسی نگهداری می نامیم.

یکی از هدفهای ما در این گزارش این است که بدانیم چطور می شود در همة سالن ها بطور همزمان عملیات حفظ و نگهداری صورت پذیرد.

در پایان با تشکر فراوان از آقایان

مهندس پور حسین (استاد دانشگاه)

مهندس قربانی (رئیس سالن)


تاریخچه مخابرات:

در سالها پیش و در زمانی که مردم نمی توانستند با یکدیگر ارتباط هوایی بدون اینکه همدیگر را ببینند برقرار کنند شخصی به نام الکساندر گراهام بل در سال 1899 میلادی بوسیلة یک پردة نازک مقداری کربن و زغال و یک دهنی و گوشی اختراع جدیدی را بوجود آورد که توسط آن دو نفر با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند این سیستم تا زمانی که تعداد مشترکین 5 نفر بودند و هر مشترک به وسیلة دو زوج سیم به مشترک دیگر وصل می شد دوام داشت اما وقتی که تعداد مشترکین بیشتر شد دیگر یک نفر نمی توانست همة مشترکین را کنترل کند پس تصمیم گرفتند یک مرکز تلفن بوجود آورند که در این مرکز یک نفر به عنوان اپراتور بود و هر شخصی به طور مثال با شخص دیگری کار داشت ابتدا به اپراتور زنگ می زد و اپراتور با آن شخص تماس می گرفت و بوسیلة یک رابط یا سیم این دو خط را به هم وصل می کرد این سیستم در ابتدا موفق بود چون تعداد مشترکین یک شهر کم بود و فقط افراد تحصیل کرده و دارای مقام تلفن داشتند اما بعدها که تعداد مشترکین بیشتر شد تصمیم گرفتند مرکز تلفن ها را بیشتر کنند و تعداد اپراتورها را نیز بیشتر کنند و برای هر نفر یک شماره در نظر گرفتند مثلاً برای یک منطقه 29-23 و برای منطقة دیگر 39-30 و همینطور در یک شهر شماره دادند و این امر ارتباطات را سریعتر و آسانتر می کرد و بعدها یک فرد انگلیسی آمد و سیستم ECG را راه اندازی کرد تا ارتباطات بهتر و سریعتر انجام شود و بعدها یک فرد آلمانی این سیستم را کامل تر کرد و سیستم EMP را راه اندازی کرد این سیستم که به سیستم مکانیکی نیز معروف بود و تا چند سال پیش هم کاربرد داشت و البته هم اکنون در کشورهای عقب افتاده هم کاربرد دارد در این سیستم از عمل مکانیکی استفاده می شد بدین صورت که هربار دو خط با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند باید روغنکاری و تمیز کاری می شد که این کار هم حجم بیشتر و هم فضای زیادی را اشغال می کرد و مدت زمان زیادی را صرف می کرد و امکان اختلال بین خطوط هم وجود داشت دانشمندان پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدند که با پیشرفت الکترونیک و سیستم های دیجیتال از این سیستم استفاده کنند تا هم بتوانند تعداد زیادی مشترکین در یک سالن دستگاه جا بدهند و هم احتیاجی به روغنکاری و تمیزکاری نبود و سیستم بصورت خودکار همة این کارها را می کرد و سیستم های متعددی وجود دارد مثل سیستم s12 که سیستم امرکایی است یا سیستم‌های دیگری مثل E WSD یا NEC یا Hvawei و سیستم دیگری که در جهان امروزی وجود دارند و هر کشور با یک نوع سیستم دیجیتالی کار می کند که در ایران بیشتر از سیستم s12 استفاده می شود ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که اصولاً مراکز تلفن و ادارة مخابرات در هر شهر یا منطقه در وسط آن می باشد تا بر تمام نقاط تسلط داشته باشد در سیستم مکانیکی یا همان EMD در یک سالن دستگاه تا 30 هزار خطوط تلفن وجود داشت اما در سیستم دیجیتالی یا s12 این 30 هزار تا به 80 هزار در هر سالن افزایش یافت حال می خواهیم در مورد کابلها و کافوها و ارتباطشان با سالن دستگاه توضیحاتی بدهیم در سالن دستگاه MDF در یک طرف قطعه هایی مربوط به پیش شماره های آن منطقه وجود دارد و در طرف دیگر قطعه هایی برای متصل کردن خطوط به مراکز شهر می باشد حال ما یک خیابان اصلی که تعداد زیادی کوچه دارد در یک منطقه را در نظر می گیریم که تعداد زیادی خط تلفن احتیاج دارد ابتدا ما تعدادی کافو برای این خیابان در نظر می گیریم که بین کوچه های این خیابان تقسیم می شوند که بطور مثال اگر این خیابان 10 کوچه داشته باشد 5 کوچه برای یک کافو و 5 کوچة دیگر برای کافوی دیگر در نظر می گیریم حال تعدادی کابل پست در نظر می گیریم هر دو خانه یک کابل ممکن است برای یک کوچه که 20 متقاضی دارد تعدادی 10 کابل بخواهیم یا برای دو کوچه که تعداد متقاضی آن کم است 10 کابل بخواهیم و بعد از این کار دو رشته سیم از کابل به خانه وصل می شود.

*درصورت مشکل ما پشتیبان شما هستیم*

دانلود مقاله درمورد خبر در اصول روابط عمومی

مقاله درمورد خبر در اصول روابط عمومی
دسته بندی خبرنگاری
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
مقاله درمورد خبر در اصول روابط عمومی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد خبر در اصول روابط عمومی*


فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

ارزشهای خبری 7

عناصر یا ارکان خبر 12

سبکهای خبرنویسی 15

منبع ولید 20

تیتر یا سرعنوان 24

ویرایش 29

خبر غیرقابل چاپ 32

احترام به معتقدات 32

از غفلت تا رشوه 33

فرآیند خبر 35

گزینش و استحاله 35

دروازه بانی خبر 36

معیار عبور خبر 36

مدلهای حرکت یا جریان خبر 37

جامعه شناسی تولید خبر 39

خبرهای رویدادمدار و فرآیند مدار 41


مقدمه :

خبر چسیت؟ پرسشی کوتاه که پاسخ جویی برای آن بخش وسیعی از ادبیات
روزنامه نگاری را شکل داده است.

خبر، گزارش واقعیتهاست، اما خر واقعیتی را نمی توان خبرنامید.

در این تعریف به این دلیل نمی توان هر واقعیتی را خبر نامید که فلان واقعیت مثلا بر همگان روشن است، نو نیست و چون کهنه است، قابل طرح نیست و وقتی واقعیت تازه نیست، نمی تواند جنبه خبری داشته باشد.

خبر، پیامی است که احتمال صدق و کذب در آن وجود دارد.

خیلی از خبرها به چاپ می رسند، اما روز بعد یا مدتی بعد تکذیب می شوند. بنابراین، تعریف فوق نیز فقط بخشی از مفهوم خبر را در بر می گیرد، اما در عین حال باید افزود که بر خلاف پیشین، که خبر را گزارش می خواند، در این تعریف، خبر پیام نامیده می شود.

خبر، الزاما گزارش رویداد جاری(تازه) نیست.

چرا؟ زیرا که ممکن است که جنبه های تازه ای از یک رویداد کهنه و قدیمی، و به عبارت دیگر زوایای جدیدی از انچه را که قبلاً رخ داده است، اشکار کند بنابراین به یک موضوع قدیمی، یک وجه تازه خبری بدهد.

رویدادی است که قرار است اتفاق بیفتد.

خبرهایی نظیر اینکه «فردا برف خواهد بارید»، «کنکور سراسری هفته آینده برگزار
می شود» و یا «سمینار مطبوعات بهار آینده تشکیل می شود»، از جمله خبرهایی هستند که مشمول تعریف فوق قرار می گیرند.

اگر یک نفر سگی را گاز بگیرد، خبر است، ولی به عکس اگر سگی، فردی را گاز بگیرد، خبر نیست.

این تعریف از جمله تعاریف کلاسیک، که در تبیین مفهوم خبر به کار گرفته می شوند، به حساب می آید.

اطلاعات مربوط به آنچه رخ داده است، خبر نامیده می شود.

اخبار اقتصادی در صفحات وسط مجله درج شده اند»، «بازارهای مالی با شنیدن اخبار کاهش قیمت ارز دچار شوک شدند.»

این دو اطلاع، هر دو حکم همان اطلاعاتی را دارند که در تعریف، خبر، نام گرفته است. بر اساس این تعریف، خبر اطلاع است.

خبر، مجموعه ای از لغات و عبارات است که وقوع یا انجام کاری را اطلاع دهد.

این تعریف اگرچه برکاربرد اطلاع رسان خبر متمرکز است، اما آن را مجموعه ای از لغات و عبارات می داند.


دانلود مقاله در مورد حسابرسی و کاربرد آن

مقاله درمورد حسابرسی و کاربرد ان
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 22
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
مقاله در مورد حسابرسی و کاربرد آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد حسابرسی و کاربرد ان*


فهرســــــت

عنــوان صفـحــه

مقدمه 5

پیشینه حسابرسی 6

انواع موسسات حسابرسی 10

موسسات محلی 10

موسسات منطقه ای 10

موسسات ملی 10

هشت موسسه بزرگ 10

نقش حسابرسی در اقتصاد کشور 11

حسابرسی چیست ؟ 12

نکاتی چند در خصوص ماهیت قانونی موسسات غیر تجاری 14

روش و مراحل ثبت موسسه 15

فرم تقاضانامه ثبت موسسه 15

انتخاب نام موسسه 15

مدارک لازم جهت ثبت موسسه 15

ثبت در دفتر اندیکاتور 16

درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار 16

تغییرات در موسسه 17

نحوه اخذ مجوز ثبت موسسه 17

مدارک لازم جهت ثبت موسسات حسابرسی 17

اساسنامه موسسه حسابرسی 18

عنــوان صفـحــه

استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی 21

استانداردهای عمومی 21

استانداردهای اجرای عملیات 21

استانداردهای گزارشگری 22

آیین رفتار حرفه ای 23

نیاز به آیین رفتار حرفه ای 23

آیین رفتار حرفه ای در حسابرسی مستقل 25

اصول در رفتار حرفه ای حسابرسان 26

انواع حسابرسی 27

حسابرسی صورتهای مالی 27

حسابرسی رعایت 27

حسابرسی عملیاتی 28

گزارش حسابرسان 29

اهمیت گزارش حسابرسان 29

بند مقدمه گزارش حسابرسان 29

بند دامنه رسیدگی گزارش حسابرسان 31

بند اظهار نظر گزارش حسابرسان 31

نمونه ای از گزارش حسابرسان مستقل 33

کاربرگهای حسابرسی 34

کاربرگ حسابرسی چیست ؟ 34

مالکیت کاربرگهای حسابرسی 35

انواع کاربرگها 35

رسیدگی به مدارک عمومی 38

شرکتنامه و اساسنامه 40

قراردادهای مشارکت شرکا 41

عنـوان صفـحـه

صورتجلسات مجامع عمومی و هیات مدیره 42

قراردادهای منعقده توسط شرکت صاحبکار 43

قوانین و مقررات 44

قوانین و مقررات مربوط به حرفه و عملیات حسابرسی 44

قوانین ومقررات تجاری 46

قوانین و مقررات مالیاتی 46

قوانین و مقررات مربوط به اموال و معاملات 46

قوانین کار و تأمین اجتماعی 47

قوانین و مقررات ناظر بر موسسات دولتی 47

قوانین خاص 47

وجوه نقد و اوراق بهادار قابل داد و ستد 48

منابع و ماهیت وجوه نقد 48

نحوه برخورد حسابرسان در رسیدگی به وجوه نقد 49

چقدر زمان برای حسابرسی وجوه نقد ؟ 49

برنامه حسابرسی وجوه نقد 50

حسابهای دریافتنی ، اسناد دریافتنی و معاملات فروش 52

منشا و ماهیت حسابهای دریافتنی 52

منشا و ماهیت اسناد دریافتنی 52

هدفهای حسابرسان از رسیدگی به دریافتنی ها 53

برنامه حسابرسی دریافتنی ها و معاملات فروش 54

موجودیهای مواد و کالا و بهای تمام شده کالای فروش رفته 56

منشا و ماهیت موجودیهای مواد و کالا و بهای تمام شده کالای فروش رفته 56

چگونگی برخورد حسابرسان در رسیدگی به موجودیهای مواد و کالا 57

برنامه حسابرسی موجودیهای موادوکالاو بهای تمام شده کالای فروش رفته 58

عنـوان صفـحـه

اموال ، ماشین آلات و تجهیزات ؛ استهلاک و تهی شدن 60

چگونگی برخورد حسابرسان با حسابرسی اموال ، ماشین آلات و تجهیزات 60

برنامه حسابرسی اموال ، ماشین آلات و تجهیزات 61

استهلاک 62

برنامه حسابرسی ـ هزینه استهلاک و استهلاک انباشته 64

حسابهای پرداختنی و سایر بدهیها 66

منشا و ماهیت حسابهای پرداختنی 66

چگونگی برخورد حسابرسان با رسیدگی به حسابهای پرداختنی 67

برنامه حسابرسی 68

بدهی های بلند مدت و حقوق صاحبان سرمایه ؛ زیانهای احتمالی 70

بدهی های بهره برداری 70

چگونگی برخورد حسابرسان با رسیدگی به بدهی های بهره دار 71

برنامه حسابرسی بدهی های بهره دار 72

منابع و ماهیت حقوق صاحبان سرمایه 73

برخورد حسابرسان با حسابرسی حقوق صاحبان سرمایه 73

برنامه حسابرسی ـ سهام سرمایه 74

رسیدگی بیشتر به درآمدها و هزینه های تکمیل حسابرسی 76

نوع و ماهیت درآمد و هزینه ها 76

چگونگی برخورد حسابرسان با رسیدگی به درآمدها و هزینه ها 76

اسناد و مدارک 77

منابع و مآخذ

مقدمه

اقتصاد دانان تصدیق کرده اند که یک فرد باید منابع (زمین ، کار ، سرمایه ) تولید را جهت ایجاد تولید به حرکت درآورند و پدیده توسعه اقتصادی را از نقطه نظر سرمایه داری تحلیل کرده وکارفرما به عنوان مالک ، سرمایه گذار یا موسس عوامل تولید فرض شده است و تصمیمهای او بر اساس سود بیشتر و بازگشت سرمایه گرفته می شود .

در انقلاب صنعتی قرن نوزدهم ، اقتصاد دانانی مانند آدام اسمیت و دیوید ریکاردو و کارل مارکس عوامل موثر در رشد اقتصادی را شناسایی کردند . این عوامل برای مثال اندوختن سرمایه ( شامل پیشرفت تکنولوژی ) ، تغییرات جمعیت ، تقسیم کار و کارآفرینی می باشد اینها پایه بسیاری از تئوریهای رشد اقتصادی هستند .

کارآفرینی یکی از عوامل ایجاد توسعه است زیرا کارآفرینی عاملی است که دیگر عوامل را در کنار هم می گذارد تا موسساتی بهره ور و خلاق ایجاد شوند که موجب توسعه جامعه باشند .

زمانی که کارآفرینی به عنوان شغل توسط بسیاری از اعضای یک جامعه پذیرفته شود ، آن جامعه بسیار بسیار سریع توسعه می یابد .

نیاز به کالا یا خدمات یک موقعیت اقتصادی است زمانی که مردم به چیزی احتیاج دارند ، خواهان و مایل به پرداخت پول برای تأمین نیازشان هستند . به طور کلی توانایی اشخاص برای ارائه نوع کالا و خدماتی که دیگران نیاز دارند ، در زمان مناسب و مکان مناسب و به افراد مناسب و با قیمت مناسب را کارآفرینی می گویند .

کارآفرینی تأثیر مستقیمی روی توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم دارد . هر چه یک جامعه بیشتر در فعالیتهای کارآفرینی شرکت کند ، سریع تر به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست می یابد .

ما همچنین متوجه شدیم که کشور ما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مسیر طولانی پیش رو دارد و به این دلیل به طور جدی در حال تشویق توسعه کارآفرینی در سطح جامعه می باشیم .

پیشینه حسابرسی:

تداوم انقلاب صنعتی در اروپای قرن نوزدهم ، ایجاد کارخانه های بزرگ و بزرگتر و اجرای طرحهای عظیمی چون احداث شبکه های سراسری راه آهن را می طلبیدکه نیازمند به سرمایه های کلان بود . تأمین چنین سرمایه هایی از امکانات مالی یک یا چند سرمایه گذار فراتر بود و از سویی، یک یا چندسرمایه دار نیز آمادگی پذیرفتن خطر تجارتی چنین فعالیتهای بزرگی را نداشتند. از این رو، بهره گیریاز دو دست آورد بزرگ و مفید انقلاب صنعتی،یعنی سازماندهی و همکاری ، شرکتهایی شکل گرفت که مسئولیت صاحبان سرمایه آنها محدودد به مبلغ سرمایه گذاریشان بود و در قالب چنین شرکتهایی ، سرمایه های کوچک تجهیز و راه حل مناسبی

برای تأمین سرمایه های کلان و توزیع مخابرات تجارتی فراهم آمد.


دانلود مقاله در مورد حسابرسی و حسابداری

مقاله درمورد حسابرسی وحسابداری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
مقاله در مورد حسابرسی و حسابداری

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد حسابرسی وحسابداری*


حسابرسی و حسابداری

تفاوت بین حسابرسی و بازرسی قانونی

همواره در کلاس حسابرسی یکی از سوالاتی که مطرح میشوداین است که :

آیا بین حسابرس مستقل وبازرس قانونی تفاوتی وجود دارد یاخیر ؟

در پاسخ به این پرسش باید جایگاه هر کدام مورد بررسی قرار گیرد :

مطابق قانون شرکتهای پذیرفته شده در بورس موظفند صورتهای مالی سالانه خویش بهمراه گزارش حسابرس مستقل منتشر ودر اختیار عموم قرار دهند .

در حقیقت اگر بخواهیم حسابرسی را تعریف نمائیم میگوئیم حسابرسی عبارتست از :

رسیدگی به اسناد ومدارک مالی به طوری که حسابرس بتواند نسبت به ترازنامه وحساب سودوزیان موسسه اظهار نظر نموده وگزارش حسابرسی را تهیه نماید

بنابراین اولا حسابرس یک شخص مستقل از شرکت میباشد ثانیا نسبت به مدارک وصورتهای مالی اظهار نظر مینماید ومیزان مطابقت آنها را با استانداردهای پذیرفته شده حسابداری بررسی میکند . ثا لثا رسیدگی حسابرس بر طبق استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی صورت میگیرد رابعا حسابرس مستقل را اشخاص حقیقی وحقوقی مختلف همچون مجمع عموم ، مدیران شرکت ویا حتی اشخاص برون سازمانی میتوانند انتخاب نمایند .

صلاحیت حسابرس مستقل بر اساس آزمون وتوسط انجمن حسابداران رسمی تعیین وتائید میشود . وشرائط خاصی ازجمله داشتن شش سال سابقه حسابداری را دارا میباشد

اما بازرس قانونی :

بازرس قانونی مطابق قانون تجارت یکی از ارکان شرکتها وموسسات میباشد وشخصیت وی متکی بوجود شرکت میباشد وظایف بازرس قانونی در قانون تجارت به مراتب فراتر از وظایف حسابرسی میباشد به گونه ای که اگر بازرس قانونی تخلفی را از مدیران شرکت مشاهده نماید باید آنرا به مراجع قانونی اعلام نماید بازرس قانونی را مجمع عمومی انتخاب مینماید بازرس قانونی دارای مسوولیت مدنی بوده ودر صورت تخلف از وظایف به مجازات مختلفی همچون حبس جنحه ای محکوم میشود

برای انتخاب بازرس قانونی علاوه بر اینکه درقانون تجارت شرائطی همچون عدم محجوریت یا محکومیت قضائی وهمچنین نداشتن قرابت سببی ونسبی تا درجه سوم از طبقه اول ودوم و... پیش بینی گردیده بر طبق آئین نامه اجرائی ماده 144 قانون تجارت مصوب 1350 نیز شرائط

دیگری نیز پیش بینی گردیده است

اینک با توجه به مطالب فوق سوالات وابهامات زیرمطرح میگردد لذا از خوانندگان محترم

تقا ضا دارد با بیان نظرات وارائه نوشته های خویش ما را در دستیابی به پاسخ این سوالات یاری نمایند ضمن آنکه به نظر میرسد موضوعات زیر میتواند به عنوان موضوعات تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد :

1- آیا برای حسابرس مستقل مسوولیت حرفه ای تعیین گردیده ودر صورت تعیین آنها نحوه نظارت چگونه میباشد ؟

2- آیا شرائط مقرر جهت بازرس قانونی کفایت میکند یا شرائط دیگری نیز لازم میباشد ؟

3- آیا انجمن حسابداران رسمی بعنوان مرجع تشخیص صلاحیت حساداران رسمی شرائط

معیین شده را رعایت نموده یا بعضا روابط را جایگزین ضوابط نموده است ؟

(دوستان محترم در پاسخ به این سوال جانب احتیاط را رعایت نموده ودر صورت منفی بودن پاسخ مستندات ونمونه هائی را که میشنا سند بیان نمایند )

4- بر اساس قانون سازمان حسابرسی بعنوان بازرس قانونی شرکتهای دولتی تعیین گردیده است . آیا تاکنون سازمان حسابرسی مدیران وحسابرسان آن در کار اعلام گزارش این نوع شرکتها قصور وتخلفی داشته اند یاخیر ؟ اگر داشته اند چه بر خوردی با آنان صورت پذیرفته است ؟ به بیان دیگر نظارت بر کار بازرس قانونی شرکتهای دولتی بعهده کیست؟

تذکر : ضمن خواهش از دوستان جهت مشارکت وهمراهی در مباحث فوق با توجه به اینکه قصد داریم با مد نظر قراردادن اصل پاسخگوئی ، سازمانها ونهادهای دخیل در امر حسابداری وحسابرسی در کشور همچون سازمان حسابرسی ودیوان محاسبات و... را وادار به پاسخگوئی وشفاف سازی نمائیم لذا خوانندگان در بیان نظرات خویش بطور کاملا مستند صحبت نمایند .

استاندارد های حسابرسی

تعریف استانداردهای حسابرسی : روشها وموازینی که در

انجام حسابرسی به کار گرفته میشودوباید آنچنان باشد

که حسابرس تواندنظرخودرا به عنوان یک متخصص در خصوص

موضوع مورد رسیدگی بیان دارد.

استانداردهای حسابرسی به سه دسته:عمومی، اجرای عملیات

و استاندارد گزارشگری تقسیم میشوند.


دانلود طرح توجیهی پرورش قـارچ خوراکـی

مواد پروتئینی ، یکی از مهم ترین اجزای مواد غذایی مورد استفاده انسانها است نیاز طبیعی بدن انسان به این مواد ، مبین ضرورت استفاده آنها در سبد غذایی خانواده ها است از دیرباز انواع گوشت ها، خصوصا گوشت قرمز‌ منبع اصلی تامین پروتئین موردنیاز انسان بوده است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
طرح توجیهی پرورش قـارچ خوراکـی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

مواد پروتئینی ، یکی از مهم ترین اجزای مواد غذایی مورد استفاده انسانها است. نیاز طبیعی بدن انسان به این مواد ، مبین ضرورت استفاده آنها در سبد غذایی خانواده ها است. از دیرباز انواع گوشت ها، خصوصا گوشت قرمز‌ منبع اصلی تامین پروتئین موردنیاز انسان بوده است.

لکن در حال حاضر ، به واسطه تغییر روش زندگی از سنتی به ماشینی و کاهش تحرک افراد در زندگی روزمره ، استفاده از گوشت قرمز بدلیل دارا بودن مقدار زیادی مواد چرب رو به کاهش نهاده و در عوض، استفاده از مواد غذایی ای که با داشتن مقدار کافی پروتئین، برای سلامتی زیان آور نباشند مورد توجه واقع شده است. حبوبات ، سویا و قارچ خوراکی مهم ترین منابع پروتئین غیر حیوانی هستند که امروزه به طور وسیع مصرف می‌شوند. در این میان بازار مصرف قارچ خوراکی به دلیل افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به فواید و روش مصرف آن ، روند رو به رشدی را تجربه می‌کند.

قارچ ، به علت اینکه سرشار از مواد پروتئینی ، گلوسیدی ، ویتامین‌ها و لیپیدها است می‌تواند غذای مناسب و کاملی برای انسان به شمار آید. ضمن اینکه به واسطه سهولت پرورش قارچ های خوراکی می‌توان آنها را به صورت تازه ، خشک ، کنسرو و پودر به بازار عرضه نمود.

اجرای این طرح به عنوان یک فعالیت تولیدی ، ضمن اینکه گامی به سوی خود اتکایی کشور در صنایع غذایی به شمار می‌رود، می‌تواند بسترساز اشتغال به کار نیروهای متخصص ( خصوصا در علوم کشاورزی ) و فاقد تخصص گردد. ضمن اینکه بانوان کارآفرین نیز می‌توانند با پیاده سازی این طرح، گامی در جهت توسعه میهن بردارند

موضوع طرح :پرورش قارچ خوراکی به ظرفیت 50 تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر کشور

سرمایه گذاری کـل: 8/889 میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: 8/89 میلیون ریال

سهم تسهیلات: 800 میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: 26 ماه

فهرست مطالب

خـلاصــه طــرح

مقدمـه

روش تولـید

توجیه اقتصادی طرح

الف – سرمایه گذاری ثابت

ب- هزینه های جاری

ج – فروش

برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی

پیش بینی مالی طرح