دسته بندی | دام و طیور |
بازدید ها | 21 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 141 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
در ایران از حدود سال 1377 در جهت نگهداری و ازدیاد این حیوان اقدام گردید که نتیجه آن صدور بیش از 200 فقره موافقت اصولی جهت ایجاد مزارع صنعتی پرورش شترمرغ در سطح کشور تا پایان سال 1382 است. امروزه در دنیا 2میلیون شترمرغ یافت می شود که بیش از 10هزار قطعه آن در ایران وجود دارد. در کشورهای کانادا، آمریکا، چین، استرالیا، برخی از کشورهای اروپایی و در اکثر کشورهای خاورمیانه پرورش این پرنده امکانپذیر است و به دلیل اینکه از پوست، گوشت، پر و سایر اندامهای این پرنده استفاده می شود، پرورش آن در دیگر کشورهای جهان مرسوم شده است. اروپایی ها بیشترین متقاضیان گوشت شترمرغ اند و حدود 70 درصد صادرات شترمرغ آفریقا را جذب می کنند و ژاپنی ها هم خواهان پوست شترمرغ هستند. ایران در حال حاضر رقیبی جدی برای دیگر رقبای جهانی خود در این صنعت محسوب می شود و در آینده نزدیک جزو کشورهای صاحب نام تولیدکننده شترمرغ خواهد شد. [1]
شترمرغ دارای محصولاتی فراوان و پرارزش بوده و با داشتن راندمان اقتصادی بالا و سازگاری با شرایط نامساعد بیابانی به شدت مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان از شترمرغ به عنوان دام آینده در بسیاری از مناطق نام می برند. [1]
شترمرغها عمری طولانی دارند که در صورت مدیریت صحیح تا 40 سال تولید اقتصادی خواهند داشت. در جدول 1 محصولات تولید شده توسط گاو و شترمرغ مورد مقایسه قرار گرفته است. [1]
یکی از خصوصیات مهم و بارز شترمرغهای بالغ مقاومت آنها در مقابل نوسانات دمایی و نیز افزایش شدید دمای محیط است، این حیوانات دامنه حرارتی بین 15-تا 56+ درجه سانتی گراد را براحتی و بدون ایجاد مشکلی تحمل می نمایند. به همین علت نگهداری آنها بسیار آسان بوده و نیاز به امکانات و تاسیسات خاصی ندارند. این حیوان به دلیل دارا بودن خصوصیات بدنی ویژه مصرف آب ناچیز دارد، به همین دلیل تامین آب آشامیدنی یک واحد پرورش شترمرغ در یک منطقه کم آب بوسیله تانکر مقرون به صرفه است. همچنین به دلیل توانایی این پرنده در خصوص استفاده از علوفه خشک، نیازی به زمین کشاورزی و علوفه کاری سالیانه ندارد. اساسا این حیوان، مناطق نیمه خشک همراه با علفزارهای کوتاه و پوشش گیاهی محدود را به مناطق مرطوب و بارانی با علفزارهای متراکم ترجیح می دهد. (استپی)[1]
با توجه به موارد فوق و درنظر گرفتن این نکته که حدود 70 درصد وسعت ایران را مناطق بیابانی، زمینهای پست و اراضی لم یزرع تشکیل می دهد، می توان نتیجه گرفت که شرایط اقلیمی و جغرافیایی حاکم بر کشور ما زمینه بسیار مناسبی را برای ایجاد و گسترش صنعت پرورش شترمرغ در اکثر نقاط کشور فراهم آورده است. بنابراین با اتخاذ تصمیمات مناسب و صحیح زمینه را برای صادرات فراورده های حاصل از این حیوان به کشورهای اروپایی فراهم کرد.
فهرست مطالب
مقدمه
1-2– مشخصات محل اجرای طرح
1-3 – عنوان محصول یا محصولات ( کالا/ خدمات)
1-4- میزان سرمایه گذاری
1-5- میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی)
2- خلاصه مدیریتی/ اجرایی
3- تجزیه و تحلیل صنعت
3-1 – تجزیه و تحلیل محیطی
3-2 - تجزیه و تحلیل بازار
3-3- تجزیه و تحلیل فنی
4- دورنمای شرکت / شرح کسب وکار
4-1- معرفی شرکت
4-2- سرمایه گذاران
4-3- دیدگاه / چشم انداز
4-4- ماموریت
4-5- اهداف اصلی
5- معرفی محصولات (کالا/ خدمات)
5-1- معرفی محصول
5-2- خدمات
5-3- تبلیغات
6- برنامه عملیاتی و تولید
6-1- مراحل و فرآیند تولید
6-2- برنامه کنترل کیفیت
6-3- مواد اولیه و بسته بندی
6-4- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
6-5- برآورد فضای مورد نیاز طرح
6-6-1- زمین
6-6-2- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
6-6-3- وسایل نقلیه
6-6-4- تأسیسات
6-6-5- اداری و کارگاهی
6-6-6- مواد اولیه و بسته بندی
6-6-7- تسطیح و محوطه سازی
6-6-8- ساختمان ها
7- برنامه مالی
7-1- برآورد سرمایه ثابت
7-2- برآورد هزینه های قبل از بهره برداری
7-3- نحوه سرمایه گذاری
7-4- هزینه تولید سالیانه
7-5- قیمت فروش محصول
7-6- محاسبه هزینه های ثابت و متغیر
8-منابع و مأخذ
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 24 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 455 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
چندین دهه از زندگی ابتداییترین رباتها میگذرد. هر ساله فیلمهای بسیاری از همزیستی انسان و ربات اکران میشود که در برخی از آنها رباتها موجودات پر استفاده و خوبی هستند و در بعضی از آنها باعث نابودی بشریت با کره زمین میشوند از تخیلات که بگذریم، هماکنون رباتها سهم بسزایی در پیشبرد اهداف صنعتی بشر دارند و باعث افزایش سرعت تولید، بالا بردن بازدهی و دقت در عملکرد میشوند. ولی یکی از نکات جالب توجه دیگر رباتها ذهن بسیاری از دانشمندان دنیا را تسخیر کرده است.
تصور کنید که در یک وضعیت بسیار خطرناک در یک جای بسیار کثیف و مسموم ماموریتی باید انجام شود؛ طبیعتا کمتر انسانی رغبت به انجام چنین مأموریتهایی دارد زیرا جانش در خطر است و اینجاست که رباتها بار دیگر پا به عرصه حضور میگذارند.
دانشمندان در چندین پروژه عظیم روی ساخت ماشینهای بیسرنشین متمرکز شدهاند که توانایی انجام ماموریتهای هوایی، زمینی و دریایی را داشته باشند. ماموریتهایی که انسانها به سختی انجام میدهند و اگر هم انجام دهند بسیار پر خطر است و کوچکترین اشتباهی باعث از دست دادن جانشان میشود. نمونه چنین رباتهایی هم اکنون در افغانستان و عراق در حال انجام ماموریت هستند.
فهرست مطالب
مقدمه ای بر علم رباتیک
رباتهای زمینی
ارزانترینها
بیسرنشینهای هوایی
دو روی سکه علم رباتیک
مقدمهای بر AVR
موتور پله ای
ساختار موتور پله ای
نحوه کنترل
نحوه کنترل 1 بیتی
نحوه کنترل 2 بیتی
انواع موتور های پله ای
سنسورها
فرستنده گیرنده مادون قروز (IR)
نحوه بستن مدار
سنسور GP2S09
انواع درایور موتور
برنامه ربات مسیریاب
دسته بندی | محیط زیست |
بازدید ها | 23 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3723 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 86 |
قسمتی از فهرست مطالب
اهدف کلی تصفیه فاضلاب
انواع فاضلاب
فاضلاب خانگی
مشخصات فاضلاب خانگی
تفاوتهای میان فاضلاب صنعتی و خانگی
آلودگی موجود در فاضلابهای صنعتی
فاضلاب های ناشی از سیلاب ها
تصفیه فاضلاب
برخی میکروارگانیسم های موجود در فاضلاب و...
دسته بندی | هنر و گرافیک |
بازدید ها | 19 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
*بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر*
فهرست جداول
شماره جدول عنوان جدول صفحه
2 - میزان فعالیت های خارج از مدرسه دبیران هنر......................................33
3 - اهمیت ضرورت داشتن کتاب هنر برای دانش آموزان .........................33
4 - میزان اختصاص ساعت تدریس هنر در مدارس ....................................34
5 - آموزش بخشهای مختلف کتاب هنر توسط معلمین هنر ......................35
6 - روشهای تدریس کتاب هنر .....................................................................36
7 - میزان علاقمندی دانش آموزان به فعالیت های هنری ..........................37
8 - میزان تأثیر کتاب روش تدریس دربهبودجریانتدریس هنر ...............38
9 - میزان دسترسی دانش آموزان به ابزار و وسایل مورد نظر ..............38
10 - موجودی کتابهای هنری درکتابخانه ها .................................................39
11 - مشکلات موجود درامر تدریس درس هنر ............................................40
12 - تقدّم آموزش خط نستعلیق با قلم ریز قبل از آموزش با قلم ..............41
13 - تألیف کتب هنر بر اساس جنسیت ..........................................................41
14 - گنجانیدن مسائل اقلیمی و هنرهای بومی درتألیف کتب هنر ...............43
15 - ضرورت تشکیل کلاسهای ضمن خدمت ................................................44
16 - نظرات و پیشنهادات راجع به کتب هنر ..................................................45
فصل اول ـ کلیات
بیان مسئله ................................................................................................................4
اهداف تحقیق ............................................................................................................6
اهمیت و ضرورت تحقیق ........................................................................................7
سوالات تحقیق ......................................................................................................10
متغیرها و تعریف عملیاتی آنها ............................................................................11
پیشینه تحقیق ......................................................................................................25
فصل سوم – روش تحقیق
جامعه آماری . حجم نمونه و روش نمونه گیری ..............................................29
ابزار تحقیق ............................................................................................................29
روش تجزیه و تحلیل داده ها .............................................................................30
محدودیت ها ..........................................................................................................50
پیشنهادات ..............................................................................................................51
این تحقیق در سال 1381 با عنوان « بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر » انجام شده است در این تحقیق سوالات زیر مد نظر بوده است .
1ـ آیا اکثریت معلمین هنر قادر به تدریس محتوای کتب درسی هنر
می باشند .
2ـ آیا بی اهمیت بودن درس هنر در مدارس سبب بی تأثیر شدن این درس در روند رشد خلاقیت های هنری و علمی دانش آموزان شده است . جامعه آماری این تحقیق را معلمین هنر مدارس راهنمایی آموزش و پرورش ناحیه 1 و 3 کرج تشکیل می دهند که تعداد آنها 120 نفر می باشد و تعداد 80 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند .
اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق بوسیلة پرسشنامه جمع آوری گردیده و با استفاده از روش آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است .
نتایج بدست آمده از این تحقیق بیانگر آن است که در تألیف کتب هنر باید به بهره گیری از نظریات روانشناسان مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان، استادان و نخبگان هنری ، معلمان با تجربه درامر آموزش هنر و خود دانش آموزان همت گماشت .
در رفع کمبود معلم متخصص و مجرب کوشید و مباحث کتاب به صورت مستقیم به دانش آموزان دیکته نشود تا قوه خلاقیت دانش آموزان پرورش یابد و از شیوه های نوین طراحی فراتر از مداد استفاده شود ، به نقاشی آزاد بیشتر توجه شود .
بر اساس نتایج حاصله پیشنهاد می شود :
1ـ آموزش کافی به معلمین هنر
2ـ افزایش ساعات تدریس درس هنر
3ـ فراهم آوردن مکانهای مناسب برای آموزش کارهای هنری و وسایل و ابزار مورد نیاز
#در صورت هر مشکل ما پشتیبان شما هستیم...
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 19 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 77 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 92 |
*بررسی تأثیر ناکامی در میزان پرخاشگری بین دانش آموزان دختر و پسر*
فصل اول
فصل اول
(الف ) مقدمه
« به نام آنکه هر چه هست و نیست همه در گه قدرت اوست »
دلم می خواست دنیا رنگ دیگر بود ، خدا با بنده هایش مهربانتر بود ، وز آن بیچاره مردم یاد می فرمود ، دلم می خواست خدا از بارگاه خویش ، زنجیر گران می آویخت ، تا بیچاره گان خدای را در پای آن دیوار ، به درد خویش آگاه می ساختند ، مگو این آرزو خام است ، مگو روح بشر همواره سرگردان وناکام است اگر این آسمان درهم نمی ریزد ، و گر این کهکشان از هم نمی پاشد ، بیا تا ما :
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم زشادی گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم «باباطاهر »
علاقه وافر به کودکان توجه به دنیای زیبا و شگرف آنان ، اهمیت به خواسته ها و آرزوها و هدف هایشان و همچنین موانع و مشکلاتی که سد راه این خواسته ها بوده و باعث می گردد برخی از این فرشته های مهربان خشم آلود وعصیانگر و برخی غمناک ، گوشه گیر و در خود فرو رفته باشند ، افزون بر آن ، عدم آگاهی والدین و مربیان درباره علل این تغییرات رفتاری در کودکان و چگونگی مقابله و برخورد با آنان برای بر طرف نمودن و کاهش اینچنین رفتارهایی ، همه و همه ، محقق را بر آن داشت تا به تحقیق د رزمینه « بررسی تأثیر ناکامی در میزان پر خاشگری بین دانش آموزان دختر و پسر ( مقطع ابتدایی ) بپردازد . تا شاید به این طریق بتوان گام کوچکی درجهت شناخت برخی از عوامل بر انگیزنده رفتارهای پرخاشگرانه و ارائه راه حل ها و توصیه هایی د راین رابطه به والدین و مربیان ، بر داشت و راه را برای تحقیقات وسیع تر در آینده هموار نمود ».
مسلم است که انجام این تحقیقات راهنمایی اندیشمندان و صاحبنظران و محققین گرامی را می طلبد که با بیان نقطه نظرهای عالمانه خود ، کاستی ها را جبران نموده و معایب را برطرف نمایند . امید است محقق را در پیمودن ره بی انتهای علم راهبر باشید . « انشاءالله»
(ب)طرح مسئله
موضوع این تحقیق :
« بررسی تأثیر ناکامی در میزان پرخاشگری بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهرستان قروه »
بنابر این با طرح سؤالات زیر مسئله این تحقیق را مطرح می سازیم :
1- آیا ناکامی در پرخاشگری تأثیر دارد ؟
2- آیا تأثیر ناکامی در پرخاشگری دختران و پسران دانش آموز یکسان است ؟
3- دختران دانش آموز در برابر عوامل ناکام کننده چه نوع واکنش پرخاشگرانه نشان می دهند ؟
4- پسران دانش آموز در برابر عوامل ناکام کننده چه نوع واکنش پرخاشگرانه نشان می دهند ؟
5- آیا عکس العمل های پرخاشگرانه دختران دانش آموز ، در برابر عوامل ناکام کننده برای دفاع از خود ، تسلط و بقای مانع ویا بقای نیاز است ؟
6- آیا عکس العمل های پرخاشگرانه پسران دانش آ”موز در برابر عوامل ناکام کننده برای دفاع از خود ، تسلط و بقای مانع ویا بقای نیاز است ؟
(پ) هدف تحقیق
هدف این تحقیق دارای دو جنبه بنیادی و کاربردی می باشد ، بنابراین با توجه به این هدف دو جنبه ، اهداف تحقیق مطرح می شود :
1-) جنبه بنیادی : بررسی دیدگاه روانکاری و بخصوص نظریه زیگموند فروید در مورد ناکامی بعنوان عامل برانگیزنده پرخاشگری است .
« ناکام ماندن تلاشهای فرد برای دستیابی به هدف موجب پیدایش سائق پرخاشگری شده و این نیز به نوبه خود رفتاری را برای صدمه زدن به فرد به شی موجد ناکامی بر می انگیزد و بروز پرخاشگری باعث کاهش این سائق شده و در پاسخ به ناکامی پرخاشگری یک پاسخ غالب است .» (هلیگارد ، اتکینسون 1985).
2) جنبه کاربردی : بررسی پرخاشگری دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی و ناکامی بعنوان علتی برای آن که بدین منظور ، آزمون مصّور ناکامی روزتر وایگ در کودکان مقطع ابتدایی بکار می رود .
ارائه راهبردها وتوصیه هایی به اولیاء دانش آموزان در زمینه برخی از علل رفتارهای پرخاشگرانه دانش آ”موزان و چگونگی مقابله و برخورد با آنها به منظور اصلاح رفتار آنان در جهت تخفیف رفتارهای پرخاشگرانه .
(ت ) فرضیه تحقیق
با توجه به اینکه : ناکامی به عنوان یکی از عوامل بر انگیزنده پرخاشگری ، موجب عکس العملهای پرخاشگرانه متفاوت در بین دختران و پسران دانش آموز مقطع ابتدایی می شود . چند فرضیه به ترتیب زیر مورد بررسی قرار می گیرد :
1) عوامل ناکام کننده در دختران دانش آموز مقطع ابتدایی ، باعث بروز عکس العملهای پرخاشگرانه درونی می شود .
2) عکس العمل های پرخاشگرانه دختران دانش آموز مقطع ابتدایی در جهت تسلط و بقای مانع است .
3) عوامل ناکام کننده در پسران دانش آموز مقطع ابتدایی ، باعث بروز عکس العمل های پرخاشگرانه بیرونی می شود .
4) عکس العمل های پرخاشگرانه در پسران دانش آموز مقطع ابتدایی ، در جهت دفاع از خود می باشد .
(ج) تعریف عملیاتی متغیرها و اصطلاحات :
ناکامی [1]: حالتی است که موجود زنده – جاندار درمواقع برخورد با موانع کم و بیش عبور ناپذیر دارا می باشد موانعی که درونی و بیرونی هستند و سّد راه ارضای نیازها می شوند « لاگاش »
- هنگامی که راه دستیابی به یک هدف خواستنی بسته می شود یا دستیابی به آن به تأخیر می افتد ناکامی روی می دهد ، سدهای گوناگونی چه درونی و برونی بر سر راه کوشش های فرد برای دستیابی به هدف قرار می گیرد ، در محیط فیزیکی سدهایی وجود دارد مانند راهبندان خیابانها ، صفهای طولانی برای خرید از فروشگاهها ، خشکسالیهای که محصولات کشاورزی را از بین می برد و سرو صدا که راه بر تمرکز فکر را می بندد ، سدهای محیط اجتماعی به صورت محدودیتهای است که مردم به آدمی تحمیل می کنند ، از امر ونهی پدر و مادر گرفته تامسائل گسترده تر تبعیض نژادی یا جنسیتی ، همه در زمره همین محدودیت هاست .
گاه چیزی که مانع دستیابی آدمی به هدف و خشنود شدن وی می شود از کم و کاستیهای خودش سرچشمه می گیرد ، معلومیت های جسمانی ، نداشتن برخی از توانائیها و یا خویشتن داری ناکامی نیز ممکن است آدمی را از رسیدن به هدف باز دارند واگر کسی هدفهایی برای خود انتخاب کند که فراتر از تواناییهای او باشد ، متحملاً دچار ناکامی خواهد شد .
- به طور کلی ناکامی چیزی است بیشتر از یک محدودیت و یا باز داشتن ساده از کاری که مورد درخواست است . د رکودک ناکامی عکس العملی است به امتناع محیط از آنچه که از او خواسته است و به آن ارزشی شخصی وواقعی داده است و در بزرگسال عکس العمل فرد است در مقابل حقی که برای خود قائل است و از آن محروم شده است ، توضیحات فوق روشن می سازد که رابطه معینی میان مکانیسم درونی ناکامی و آنچه که در فرد به ویژه کودک در موقعیت های شکست زندگی عادی اتفاق می افتد ،وجود دارد «هسنارد[2] 1975 و لافن[3] 1969»
- عوامل ناکام کننده می تواند غایب یا حاضر باشد ،عوامل حاضر می تواند فعال یا غیر فعال باشد و در هر یک از دو حال یا درونی است یا بیرونی است .
- مفهوم ناکامی در نظریه و ازمون روز نزوایگ [4]با سه مفهوم «فشار روانی[5] » «مانع[6] » و «نیاز[7] »در امیخته و مربوط است :
الف ) « فشار روانی » موقعیتی است که مانع بر آورده شدن نیاز فرد است ، دو نوع فشار روانی وجود دارد : فعال و غیر فعال ، که هر کدام از این نوع فشار های روانی ، درونی یا بیرونی هستند .
- فشار روانی فعال درونی : تعارض های است که در روانکاری بررسی شده و در نتیجه برخورد دو نیاز با کشش مساوی حاصل می شود .
- فشار روانی فعال بیرونی : عملا مانع دستیابی فرد به هدف می شود ، مانند پلیسی که راه را بسته باشد .
- فشار روانی غیر فعال درونی : ناتوانی فرد را نشان می دهد ، آنطور که در روانشناسی آدلر مطرح است فرد در مقابل مانع احساس کهتری می کند .
- فشار روانی غیر فعال بیرونی : فرد وسیله برای عبور از مانع را ندارد مانند در بسته و نبودن کیلد برای باز کردن آن .
ب) نیاز: روز نزدایک اصطلاح « نیاز» را در مفهوم وسیعی به کار می برد و آن را به دو دسته تقسیم می کند :
1- نیازهای اورگانیم به دفاع : این نیازها برای حفظ اورگانیم در ضایعات و بهم خوردن و مشوش شدن ساخت و کنش های اورگانیم به کار می رود .
[1] Frusttation
[2] Hasnard
[3] Lafond
[4] Rosenzwaing Test
[5] Stress
[6] Obstacle
[7] Besoin
#در صورت هر مشکل ما پشتیبان شما هستیم...